|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | VOLKAN RECAİ ÇETİN (vcetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Araştırmalarda istatistiksel paket program kullanarak veri analizi yapılması ve raporlama üzerinde durulmasıdır. Öğrencilerle anket uygulaması yaparak anket analiz tekniklerinin öğrenilmesidir. İstatistiksel analizler yapılabilme ve yorum yapabilme gibi yetenekler kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İstatistiği ve istatistiğin sosyal bilimler alanındaki yerini ve önemini tanır. |
PÇ-4 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır, PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, PÇ-6 Sosyal bilimler alanında araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme yeteneği kazanır, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Araştırmalarda istatistiksel paket program kullanarak veri analizi öğrenilir. |
PÇ-4 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır, PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, PÇ-6 Sosyal bilimler alanında araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme yeteneği kazanır, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İstatistiksel analizler yapılabilme ve sonuçları yorumlama gibi yetenekler kazanılır. |
PÇ-4 Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır, PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, PÇ-6 Sosyal bilimler alanında araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme yeteneği kazanır, |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İstatistiğin Temel Kavramları. İstatistiğin konusu ve temel kavramları olarak birim, kitle ve değişken. Değişkenin tanımı ve türleri. Değişkenlerin ölçülmesi ve uygun ölçme düzeyinin belirlenmesi. Veri Toplama ve Yöntemleri. Anket yöntemi. Örnekleme. İstatistiksel paket programın tanıtılması. Veri girişi, veri tanımlama. Grafik ve tablo gösterimleri. Güven aralıkları. Hipotez testleri. İlişki katsayıları. Ki-kare analizi. Varyans analizi. Regresyon analizi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İstatistiğin Temel Kavramları. | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
2 | İstatistiğin konusu ve temel kavramları olarak birim, kitle ve değişken. Değişkenin tanımı ve türleri. Değişkenlerin ölçülmesi ve uygun ölçme düzeyinin belirlenmesi. | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
3 | Veri Toplama Yöntemleri. Anket yöntemi. Örnekleme. | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
4 | İstatistiksel paket programın tanıtılması. Veri girişi, veri tanımlama. | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
5 | Grafik ve tablo gösterimleri. | Tablo grafik oluşturma. Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi |
6 | Güven aralıkları. | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
7 | Güven aralıkları. | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hipotez testleri. | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
10 | Ki-kare analizi. | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
11 | Parametrik olmayan testler | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
12 | Varyans analizi. | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
13 | İlişki katsayıları | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
14 | Regresyon analizi. | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
15 | Regresyon analizi. | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. Bilgisayar uygulaması. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | “Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS İle Veri Analizi” A., URAL, İ., KILIÇ | |
2 | “Paket Programlar ile İstatistiksek Veri Analizi-I” Prof. Dr. Kazım ÖZDAMAR | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, yazı tahtası ve yazılım |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 16 | 1 | 60 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 8 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 112 |