Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜLŞEHİR SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / GCM130 - ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ

Kodu: GCM130 Adı: TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ZÜLEYHA GÖKÇE (zuleyha.gokce@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ZÜLEYHA GÖKÇE,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Tüketici davranışının çeşitli bileşenlerini açıklamak ve bunları kar amaçlı olan ve/veya kar amaçlı olmayan örgütlerdeki pazarlama uygulamalarını geliştirebilmek için değerlendirmek amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tüketici davranışını biçimlendiren sosyo-kültürel, psikolojik ve ekonomik etmenleri açıklar. PÇ-3 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Tüketicilerin farklı özelliklerine göre değişen ilgi, beğeni, ihtiyaç ve isteklerini değerlendirir.Tüketici davranışlarının farklı disiplinlerle ilişkisini açıklar. PÇ-7 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Tüketicilerin algı, hafıza, öğrenme, motivasyon, kişilik, yaşam biçimi, değer ve tutumlarının gelişme ve işleme süreçlerini yorumlar.Tüketici satın alma sürecini değerlendirir. PÇ-17 Değişime ve yeniliğe açıktır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Tüketici satın alma davranışları ile örgütsel kullanıcıların satın alma davranışları arasındaki farklılıkları açıklar. PÇ-5 Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tüketicilerin algı, hafıza, öğrenme, motivasyon, kişilik, yaşam biçimi, değer ve tutumlarının gelişme ve işleme süreçlerini yorumlar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tüketici davranışlarına giriş, tüketici davranışı pazarlama ilişkisi, tüketici davranış modelleri Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
2 Tüketici davranışını biçimlendiren sosyo-kültürel etkenler Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
3 Tüketici yaşam tarzları ve pazar bölümlendirme, tüketici davranışlarını etkileyen bireysel etkiler Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
4 Statü-Rol Davranışı ve Sosyal Kurumlar Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
5 Tüketici Davranış Modelleri Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
6 Tüketici davranışı ve Kültür Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
7 Tüketici karar verme ve satın alma davranışları Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
8 Ara Sınav
9 Tüketici karar verme ve satın alma davranışları (devam) Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
10 Tüketici karar verme ve satın alma davranışları (devam) Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
11 Tüketici karar verme ve satın alma davranışları (devam) Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
12 Tüketiciler nasıl düşünürler? Tüketicilerin bilişsel yapıları Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
13 Tüketici davranışları araştırmaları Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
14 Yeni tüketici eğilimleri Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
15 Tüketim toplumu ve tüketim kültürü tartışmaları Soru-Cevap, Sözlü Anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 İSLAMOĞLU, Ahmet Hamdi, Tüketici Davranışları, Beta Basım Yayım, İstanbul, 2003.
2 Engin Öztürk, Büşra, Tüketici Davranışları, Ekin Basın Yayın Dağıtım, Bursa, 2015
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 5 15
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 7 21
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150