|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MEHMET YAŞAR ARCA (myasararca@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET YAŞAR ARCA, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu derste öğrencilerin, iknanın iletişimdeki yeri ve çağrı merkezi sektöründe ikna kabiliyetinin önemi konusunda bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sosyal psikolojiyi tanımlar. |
PÇ-2 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Sosyal etki ve tutumları tanımlar. |
PÇ-2 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. PÇ-9 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| DÖÇ-3 | İknanın iletişimdeki önemini kavrar. |
PÇ-2 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| DÖÇ-4 | Etkili ikna tekniklerini ve taktiklerini öğrenir. |
PÇ-2 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| DÖÇ-5 | Çağrı merkezlerindeki ikna biçimlerine hakim olur. |
PÇ-1 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-2 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu dersin temel içerikleri; ikna kavramı, iknanın reklam ve pazarlama iletişimi unsurları ile ilişkisi, iknanın işleyişini açıklayan kuramlar, ikna edici mesajların hazırlanması üzerinde kavramların öğrencilere aktarılmasıdır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Sosyal psikoloji nedir? | Konu Anlatımı, soru-cevap |
| 2 | İletişim ve İkna Tanımları, | Konu Anlatımı, soru-cevap |
| 3 | İknada kaynağın özellikleri, güvenirlik | Konu Anlatımı, soru-cevap |
| 4 | İknanın Öğeleri, İkna ve Korku, İkna ve Propaganda | Konu Anlatımı, soru-cevap |
| 5 | Aristotales'in Retorik Modeli, Tutum ve tutum değişimi | Konu Anlatımı, soru-cevap |
| 6 | Tutumun öğeleri ve boyutları | Konu Anlatımı, soru-cevap |
| 7 | Özgeci davranış | Konu Anlatımı, soru-cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Çatışma | Konu Anlatımı, soru-cevap |
| 10 | Liderlik ve kuramları | Konu Anlatımı, soru-cevap |
| 11 | Örgütlerde grup ve grup süreçleri | Konu Anlatımı, soru-cevap |
| 12 | Önyargı | Konu Anlatımı, soru-cevap |
| 13 | Gruplar arası ilişkiler | Konu Anlatımı, soru-cevap |
| 14 | Saldırganlık | Konu Anlatımı, soru-cevap |
| 15 | Kitle davranışı | Konu Anlatımı, soru-cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Sosyal psikoloji. Eskişehir : Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Açıköğretim Fakültesi yayını ; no. 826. | |
| 2 | Karadoğan Doruk, S. (2015). İknanın Sosyal Psikolojisi. Derin Yayınları: İstanbul | |
| 3 | Cialdini, R. (2022). İknanın Sosyal Psikolojisi. Mediacat yayınları. İstanbul | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 10 | 40 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||