|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET YAŞAR ARCA (myasararca@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET YAŞAR ARCA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste öğrencilerin, iknanın iletişimdeki yeri ve çağrı merkezi sektöründe ikna kabiliyetinin önemi konusunda bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sosyal psikolojiyi tanımlar. |
PÇ-2 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sosyal etki ve tutumları tanımlar. |
PÇ-2 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. PÇ-9 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | İknanın iletişimdeki önemini kavrar. |
PÇ-2 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 | Etkili ikna tekniklerini ve taktiklerini öğrenir. |
PÇ-2 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-5 | Çağrı merkezlerindeki ikna biçimlerine hakim olur. |
PÇ-1 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-2 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin temel içerikleri; ikna kavramı, iknanın reklam ve pazarlama iletişimi unsurları ile ilişkisi, iknanın işleyişini açıklayan kuramlar, ikna edici mesajların hazırlanması üzerinde kavramların öğrencilere aktarılmasıdır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sosyal psikoloji nedir? | Konu Anlatımı, soru-cevap |
2 | İletişim ve İkna Tanımları, | Konu Anlatımı, soru-cevap |
3 | İknada kaynağın özellikleri, güvenirlik | Konu Anlatımı, soru-cevap |
4 | İknanın Öğeleri, İkna ve Korku, İkna ve Propaganda | Konu Anlatımı, soru-cevap |
5 | Aristotales'in Retorik Modeli, Tutum ve tutum değişimi | Konu Anlatımı, soru-cevap |
6 | Tutumun öğeleri ve boyutları | Konu Anlatımı, soru-cevap |
7 | Özgeci davranış | Konu Anlatımı, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çatışma | Konu Anlatımı, soru-cevap |
10 | Liderlik ve kuramları | Konu Anlatımı, soru-cevap |
11 | Örgütlerde grup ve grup süreçleri | Konu Anlatımı, soru-cevap |
12 | Önyargı | Konu Anlatımı, soru-cevap |
13 | Gruplar arası ilişkiler | Konu Anlatımı, soru-cevap |
14 | Saldırganlık | Konu Anlatımı, soru-cevap |
15 | Kitle davranışı | Konu Anlatımı, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sosyal psikoloji. Eskişehir : Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Açıköğretim Fakültesi yayını ; no. 826. | |
2 | Karadoğan Doruk, S. (2015). İknanın Sosyal Psikolojisi. Derin Yayınları: İstanbul | |
3 | Cialdini, R. (2022). İknanın Sosyal Psikolojisi. Mediacat yayınları. İstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 10 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |