|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHTAP ARACI KAZICI (maraci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHTAP ARACI KAZICI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin insan kaynakları yönetimini oluşturan işlevler hakkında genel bilgi sahibi olmalarını sağlamak, insan kaynakları yönetimi işlevlerini detaylı olarak öğrenmeden önce gerekli olan alt yapıyı oluşturmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Personel kayıtlarıyla ilgili etkili prosedürler geliştirebilir. |
PÇ-1 İşletme, İktisat, Hukuk, Sosyoloji, Matematik, İstatistik, Yönetim gibi insan kaynakları yönetimi ile ilgili kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur. PÇ-2 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanır. PÇ-3 İnsan Kaynakları Yönetimi tekniklerini kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir, bu önerileri sorunun taraflarıyla paylaşabilir ve bu amaçla gerektiğinde ekip oluşturup sorumluluk üstlenebilir. PÇ-4 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir ve yaşam boyu uygulayabilir. PÇ-5 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili verilerin toplanması, işlenmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kurumdaki personel departmanının etkinliğini değerlendirebilir. |
PÇ-1 İşletme, İktisat, Hukuk, Sosyoloji, Matematik, İstatistik, Yönetim gibi insan kaynakları yönetimi ile ilgili kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur. PÇ-2 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanır. PÇ-3 İnsan Kaynakları Yönetimi tekniklerini kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir, bu önerileri sorunun taraflarıyla paylaşabilir ve bu amaçla gerektiğinde ekip oluşturup sorumluluk üstlenebilir. PÇ-4 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir ve yaşam boyu uygulayabilir. PÇ-5 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili verilerin toplanması, işlenmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Personel departmanının rolü ve işlevleri konusunda bilgilendirme yapabilir. |
PÇ-1 İşletme, İktisat, Hukuk, Sosyoloji, Matematik, İstatistik, Yönetim gibi insan kaynakları yönetimi ile ilgili kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur. PÇ-2 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanır. PÇ-3 İnsan Kaynakları Yönetimi tekniklerini kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir, bu önerileri sorunun taraflarıyla paylaşabilir ve bu amaçla gerektiğinde ekip oluşturup sorumluluk üstlenebilir. PÇ-4 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir ve yaşam boyu uygulayabilir. PÇ-5 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili verilerin toplanması, işlenmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Temel insan kaynakları yönetimi faaliyetlerini sınıflandırabilir. |
PÇ-1 İşletme, İktisat, Hukuk, Sosyoloji, Matematik, İstatistik, Yönetim gibi insan kaynakları yönetimi ile ilgili kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur. PÇ-2 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanır. PÇ-4 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir ve yaşam boyu uygulayabilir. PÇ-5 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili verilerin toplanması, işlenmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İnsan kaynağının tanımlanması, insan kaynakları yönetiminin amaçları ve ilkeleri, işletme içindeki yeri ve önemi, stratejik niteliği, iş analizi, insan kaynakları planlaması, işe alım, seçme yerleştirme ve oryantasyon, performans değerleme, kariyer yönetimi, eğitim yönetimi, iş değerleme ve ücretlendirme, motivasyon uygulamaları ve endüstri ilişkileri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş: Temel Kavramlar ve Önemi, Personel Yönetimi ile Arasındaki Farklar | Anlatma Yöntemi |
2 | İnsan Kaynakları Yönetiminin Stratejik Niteliği | Anlatma Yöntemi |
3 | İnsan Kaynakları Yönetiminin Fonksiyonları: İş Analizi ve İş Dizaynı | Anlatma Yöntemi |
4 | İş Analizi: İş Tanımları, İş Gerekleri, İş Analistlerinin Seçimi | Anlatma Yöntemi, Soru-cevap |
5 | İş Analizi: İş Dizaynı Yaklaşımları | Anlatma Yöntemi, Soru-cevap |
6 | İş Analizi: İş Gücünde Esneklik, Sektörel İş Analizi Örnekleri | Anlatma yöntemi ve örnek olay yöntemi |
7 | İnsan Kaynakları Planlaması | Anlatma yöntemi ve örnek olay yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | İşe Alım, Seçme, Yerleştirme ve Oryantasyon | Anlatma yöntemi ve örnek olay yöntemi |
10 | Performans Değerleme | Anlatma yöntemi ve örnek olay yöntemi |
11 | Kariyer Yönetimi ve Eğitim Yönetimi | Anlatma yöntemi ve örnek olay yöntemi |
12 | İş Değerleme ve Ücret Yönetimi | Anlatma yöntemi ve örnek olay yöntemi |
13 | İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği | Anlatma yöntemi ve örnek olay yöntemi |
14 | Motivasyon Uygulamaları | Anlatma yöntemi yöntemi, soru-cevap |
15 | Endüstri İlişkileri | Anlatma yöntemi, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İ.Ü. İşletme Fakültesi İnsan Kaynakalrı Yönetimi Anabilimdalı Öğretim Üyeleri, İnsan Kaynakları Yönetimi, Yenilenmiş 7.Baskı, Beta Yayınevi, 2015. | |
2 | Erdal Ünsalan, Bülent Şimşeker, Meslek Yüksekokulları İçin İnsan Kaynakları Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2014. | |
3 | Öğretim Üyesi Notları | |
4 | Ali Seyyar, Cihan Selek Öz, İnsan Kaynakları Terimleri Ansiklopedik Sözlük, Değişim Yayınları, 2007. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Slayt, Öğretim Üyesi Ders Notları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |