|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHTAP ARACI KAZICI (maraci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHTAP ARACI KAZICI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; öğrencilerin çalışanın tatminini ve verimini arttırmaya, aidiyet duygusunu geliştirmeye, iş başında yaşayabileceği stres ve sıkıntıyı azaltmaya yönelik çabaları içeren ve bireylerin çalışma yaşamlarını açıklamada kullanılan kavram ve yöntemler hakkında fikir sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Psikolojik iş analizini, amaçlarını ve sürecini tanımlayabilir |
PÇ-1 İşletme, İktisat, Hukuk, Sosyoloji, Matematik, İstatistik, Yönetim gibi insan kaynakları yönetimi ile ilgili kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur. PÇ-2 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanır. PÇ-4 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir ve yaşam boyu uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Personel seçimin amacını, birey ve örgüt için önemini açıklayabilir. |
PÇ-2 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanır. PÇ-4 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir ve yaşam boyu uygulayabilir. PÇ-5 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili verilerin toplanması, işlenmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Performans değerlendirme sürecinin birey üzerinde yarattığı psikolojik baskıyı açıklayabilir |
PÇ-2 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanır. PÇ-3 İnsan Kaynakları Yönetimi tekniklerini kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir, bu önerileri sorunun taraflarıyla paylaşabilir ve bu amaçla gerektiğinde ekip oluşturup sorumluluk üstlenebilir. PÇ-4 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir ve yaşam boyu uygulayabilir. PÇ-5 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili verilerin toplanması, işlenmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İş tatminsizliğinin bireysel ve örgütsel sonuçlarını açıklayabilir |
PÇ-2 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanır. PÇ-3 İnsan Kaynakları Yönetimi tekniklerini kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir, bu önerileri sorunun taraflarıyla paylaşabilir ve bu amaçla gerektiğinde ekip oluşturup sorumluluk üstlenebilir. PÇ-4 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir ve yaşam boyu uygulayabilir. PÇ-5 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili verilerin toplanması, işlenmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | İş çevresinin ve işin niteliğinin çalışanlar üzerindeki psikolojik etkilerini tanımlayabilir |
PÇ-1 İşletme, İktisat, Hukuk, Sosyoloji, Matematik, İstatistik, Yönetim gibi insan kaynakları yönetimi ile ilgili kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur. PÇ-2 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanır. PÇ-3 İnsan Kaynakları Yönetimi tekniklerini kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir, bu önerileri sorunun taraflarıyla paylaşabilir ve bu amaçla gerektiğinde ekip oluşturup sorumluluk üstlenebilir. PÇ-4 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir ve yaşam boyu uygulayabilir. PÇ-5 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili verilerin toplanması, işlenmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Toplu pazarlığın psikolojik boyutlarını sorgulayabilir. |
PÇ-1 İşletme, İktisat, Hukuk, Sosyoloji, Matematik, İstatistik, Yönetim gibi insan kaynakları yönetimi ile ilgili kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur. PÇ-2 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanır. PÇ-3 İnsan Kaynakları Yönetimi tekniklerini kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir, bu önerileri sorunun taraflarıyla paylaşabilir ve bu amaçla gerektiğinde ekip oluşturup sorumluluk üstlenebilir. PÇ-4 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir ve yaşam boyu uygulayabilir. PÇ-5 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili verilerin toplanması, işlenmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. PÇ-6 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler, işçi sağlığı ve güvenliği ile çevre koruma bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çalışmanın anlam ve önemi, personel seçimi ve performans değerlendirmenin psikolojik boyutu, çalışanın motivasyonu ve iş tatmini, iş tatminsizliğinin sonuçları, personel eğitimi, iş çevresi ve çalışanda oluşabilecek psikolojik sonuçları, toplu pazarlık psikolojisi, emeklilik ve işsizlik psikolojisi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İş, çalışma yaşamı ve iş analizi ve yöntemleri, iş tasarımı ve ölçütleri | Konu anlatımı,Soru-cevap |
2 | Personel seçim süreci, amacı ve önemi | Konu anlatımı,Soru-cevap |
3 | Personel seçim yöntemleri | Konu anlatımı,Soru-cevap |
4 | Performans değerlendirmenin psikolojik boyutu, performans değerlendirme yöntemleri | Konu anlatımı,Soru-cevap |
5 | Performans değerlendirmede yapılan hatalar | Konu anlatımı,Soru-cevap |
6 | İş güdülenme ve iş tatmini, güdülenme teorileri | Konu anlatımı,Soru-cevap |
7 | İş tatmininin boyutları, iş tatminsizliğinin sonuçları | Konu anlatımı,Soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Personel eğitimi ve geliştirme, eğitim ihtiyaç analizi, öğrenme ilkeleri, eğitim yöntem ve teknikleri, yönetim geliştirme eğitim yöntemleri | Konu anlatımı,Soru-cevap |
10 | İş çevresinin psikolojik sonuçları, psikolojik ve fiziksel koşullar | Konu anlatımı,Soru-cevap |
11 | Çalışma saatleri ve iş programı, işin niteliği, iş yerinde yorgunluk ve işyerinde ilişkiler | Konu anlatımı,Soru-cevap |
12 | Toplu pazarlık psikolojisi; toplu pazarlık kavramı ve niteliği, davranışsal alt süreçleri | Konu anlatımı,Soru-cevap |
13 | Toplu pazarlık psikolojisi; Toplu görüşmenin psikolojik boyutu | Konu anlatımı,Soru-cevap |
14 | Toplu pazarlık psikolojisi; psikolojik yönüyle toplu iş uyuşmazlığı | Konu anlatımı,Soru-cevap |
15 | Emeklilik ve işsizlik psikolojisi | Konu anlatımı,Soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çalışma Psikolojisi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Editörler: Leman Bilgin, Ayşe Özdemir, 1.Baskı, 2013 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, slayt, öğretim elemanı ders notları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 15 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |