|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EVREN ARI (evrenari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Örgütsel davranış hakkında temel teorileri, kavramları tanıtmak ve insan davranışlarını birey, grup ve örgüt seviyesinde inceleme |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Örgütsel davranışın/yaşamın anlamını ve önemini bilir. |
PÇ-4 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir ve yaşam boyu uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Örgüt kültürü/İnançlar/iklim/moral konularının önemini bilir. |
PÇ-3 İnsan Kaynakları Yönetimi tekniklerini kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir, bu önerileri sorunun taraflarıyla paylaşabilir ve bu amaçla gerektiğinde ekip oluşturup sorumluluk üstlenebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Örgütlerde lider davranışı ve takım yönetiminin ilkelerini bilir. |
PÇ-4 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir ve yaşam boyu uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Örgütlerde motivasyon, takım çalışması gibi kavramlar hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-3 İnsan Kaynakları Yönetimi tekniklerini kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir, bu önerileri sorunun taraflarıyla paylaşabilir ve bu amaçla gerektiğinde ekip oluşturup sorumluluk üstlenebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çalışma ortamında insan davranışlarını incelenir. Davranışlar birey, grup ve örgüt olmak üzere üç seviyede incelenemektedir. Örgüt üyelereinin davranışlarnın örgütün amaçlarına ulaşmasında ne kadar katkısı olduğu ve bunun nasıl geliştirilebileceği konusunda araştırmacılara fırsat sağlar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Örgütsel Davranışa Giriş ve Yöntem | Anlatma Yöntemi |
2 | Örgütsel Davranışın Tarihsel Gelişimi ve Yaklaşımlar | Anlatma Yöntemi |
3 | Algı ve Tutum | Anlatma Yöntemi |
4 | Örgüt İçinde Birey ve Kişilik | Anlatma Yöntemi |
5 | Örgüt Kültürü | Anlatma Yöntemi |
6 | Örgütlerde Takımlar | Anlatma Yöntemi |
7 | Örgütlerde Güdüleme Süreci ve Kuramları | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Örgütlerde Güç ve Politika | Anlatma Yöntemi |
10 | Liderlik ve Liderlik Kuramları | Anlatma Yöntemi |
11 | Örgütsel Stres ve Yönetimi | Anlatma Yöntemi |
12 | Örgütsel Çatışma | Anlatma Yöntemi |
13 | Örgütsel Çatışma | Anlatma Yöntemi |
14 | Örgütlerde İletişim | Anlatma Yöntemi |
15 | Örgüt Geliştirme | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Örgütsel Davranış, Prof.Dr.Hakan Vahit Erkutlu, Akademisyen Kitabevi,2018 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 11 | 22 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |