|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHTAP ARACI KAZICI (maraci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHTAP ARACI KAZICI, EVREN ARI, MUSTAFA CİHAN YARALI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders; işletmelerde çalışanların performanslarını ölçmenin ve belirlenen performans düzeylerini çalışanların örgüt yapısı içinde farklı pozisyonlara hareketleri yani kariyer yollarında ilerlemeleri için objektif veri olarak kullanabilmenin sistematik yollarını ayrıntılı olarak sunmayı amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Performans ve ilişkili kavramları açıklayabilir. |
PÇ-2 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Performans yönetimi ve performans değerlendirme arasındaki farkı ortaya koyabilir. |
PÇ-3 İnsan Kaynakları Yönetimi tekniklerini kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir, bu önerileri sorunun taraflarıyla paylaşabilir ve bu amaçla gerektiğinde ekip oluşturup sorumluluk üstlenebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Performans değerleme tekniklerini açıklayabilir. |
PÇ-2 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanır. PÇ-3 İnsan Kaynakları Yönetimi tekniklerini kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir, bu önerileri sorunun taraflarıyla paylaşabilir ve bu amaçla gerektiğinde ekip oluşturup sorumluluk üstlenebilir. PÇ-5 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili verilerin toplanması, işlenmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bireysel kariyerini planlayabilir. |
PÇ-5 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili verilerin toplanması, işlenmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. PÇ-6 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler, işçi sağlığı ve güvenliği ile çevre koruma bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Örgütsel kariyer yönetimi tekniklerini uygulayabilir. |
PÇ-5 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili verilerin toplanması, işlenmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. PÇ-6 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler, işçi sağlığı ve güvenliği ile çevre koruma bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Performans yönetimi, amaçları ve performans değerlendirmenin temel unsurları, Performans yönetimi sürecinin evreleri ve başlıca boyutları, Değerlemeyi kimler yapar? 360 derece performans değerleme nedir, Performans değerleme hataları, Performans değerlendirme yöntemleri, Bireysel performans standartlarına dayalı yaklaşım, Yetkinliklere dayalı performans değerleme, Kariyer ve kariyer yönetimine ilişkin temel kavramlar, Bireysel yaşam ve kariyer evreleri , Kariyer Geliştirme Sistemi, Yeni kariyer yaklaşımları, Kariyere ilişkin güncel sorunlar, Uluslararası işletmelerde çalışanların kariyerlerinin yönetilmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Performans yönetimi, amaçları ve performans değerlendirmenin temel unsurları | Konu anlatımı, tartışma |
2 | Performans yönetimi sürecinin evreleri ve başlıca boyutları | Konu anlatımı, tartışma |
3 | Değerlemeyi kimler yapar? 360 derece performans değerleme nedir? | Konu anlatımı, tartışma |
4 | Performans değerleme hataları | Konu anlatımı, tartışma |
5 | Performans değerlendirme yöntemleri | Konu anlatımı, tartışma |
6 | Bireysel performans standartlarına dayalı yaklaşım | Konu anlatımı, tartışma |
7 | Yetkinliklere dayalı performans değerleme | Konu anlatımı, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kariyer ve kariyer yönetimine ilişkin temel kavramlar | Konu anlatımı, tartışma |
10 | Bireysel yaşam ve kariyer evreleri | Konu anlatımı, tartışma |
11 | Kariyer Geliştirme Sistemi | Konu anlatımı, tartışma |
12 | Kariyer Geliştirme Sistemi | Konu anlatımı, tartışma |
13 | Yeni kariyer yaklaşımları | Konu anlatımı, tartışma |
14 | Kariyere ilişkin güncel sorunlar | Konu anlatımı, tartışma |
15 | Uluslararası işletmelerde çalışanların kariyerlerinin yönetilmesi | Konu anlatımı, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İnsan Kaynakları Yönetimi, İ.Ü.İşletme Fakültesi İnsan Kaynakları Yönetimi Anabilimdalı Öğretim Üyeleri, 2015, Beta Yayınevi. | |
2 | Erdal Ünsalan, Bülent Şimşeker, Meslek Yüksekokulları İçin İnsan Kaynakları Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2014. | |
3 | Öğretim Üyesi Notları | |
4 | Ali Seyyar, Cihan Selek Öz, İnsan Kaynakları Terimleri Ansiklopedik Sözlük, Değişim Yayınları, 2007. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı ve slayt |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |