Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜLŞEHİR SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / GCM218 - ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ

Kodu: GCM218 Adı: KONUŞMA SANATI II Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET YAŞAR ARCA (myasararca@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MEHMET YAŞAR ARCA,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Etkili konuşma becerisi kazandırma.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Nefes tekniklerini ve konuşma organlarını kullanabilir. PÇ-1 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
PÇ-2 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
PÇ-7 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
PÇ-8 Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur.
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Ortama ve kişiye uygun konuşmalar yapabilir. PÇ-1 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
PÇ-2 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
PÇ-7 Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
PÇ-8 Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Tartışma türlerini bilir. PÇ-9 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-13 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Konuşma planı yapabilir. PÇ-1 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
PÇ-2 Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Konuşma Nedir? Konuşma Becerilerinin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi, Türkçenin Doğru Telâffuzunda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar, Diksiyon Alıştırmaları, Konuşma Bozuklukları ve Giderilmesi, Konuşma Türleri, Şiir Okuma Teknikleri, Tartışma (Açık Oturum, Sempozyum, Panel, Forum, Münazara, Kolokyum, Konferans), Etkili Dinleme, Not Alma Yöntem ve Teknikleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Konuşma kavramı, Konuşmayı bozan etkenler Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme,
2 İyi bir konuşmacının nitelikleri, Konuşma eyleminin dört temel öğesi Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme,
3 Diksiyon nedir? Diksiyonun amaçları, Diksiyonun faydaları Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme,
4 Ses özellikleri, Üslûp özellikleri, Tarihsel gelişim Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme,
5 Ses nedir? Ses ve kişilik ilişkisi, İyi bir konuşma sesinin özellikleri Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme,
6 Doğru nefes doğru ses, Gevşeme, zihni boşaltma, Vücudun ısıtılması, Solunum (Diyafram nefesi uygulamaları, Verimli nefes çalışmaları, Sesin oluşumu, Ses perdesini geliştirme çalışmaları, Tınlatıcılar, Durak, Sese zararlı yiyecek ve içecekler) Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme,
7 Fonetik (Boğumlanma (ünlüler ve ünsüzler), Boğumlanma bozuklukları) Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme,
8 Ara Sınav
9 Türkçenin ses özellikleri Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme,
10 Noktalama işaretleri Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme,
11 Söyleyiş kuralları (ulama, vurgu, benzeşme, kaynaşma, düşme, aşınma, daralma ) Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme,
12 Tonlama (anlatım) Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme,
13 Konuşmayı bozan nedenler Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme,
14 Topluluk önünde konuşma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme,
15 Sözlü anlatım tekniği, İletişim, kişisel etkiyi geliştirme Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme,
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kaya,A.(2011), Etkili Ve Güzel Konuşma Sanatı, Eğitim Yayınları.Konya.
2 Türk Dilbilgisi – Prof. Dr. Muharrem ERGİN
3 Yazım Kılavuzu – Türk Dil Kurumu
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, internet, sunum cihazları, ses sistemi. ders kitabı.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 16 48
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120