|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA ÜNSALAN (mustafaunsalan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA ÜNSALAN, | ||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı uygulamaya dayalı olarak iş hayatında karşılaşılan iş konuşmaları ve yazışmaların etkili bir şekilde öğrencilere öğretilmesidir.Bununla birlikte iş hayatında sıkça kullanılan kavramların öğretilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca öğrencilere gerçek hayatta karşılaşabilecekleri durumlarla ilgili sınıf içi uygulamalar yaptırarak tüm bilgi ve becerilerinin pekiştirilmesi hedeflenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İngilizce bilgisini İşletme alanında kullanabilir. |
PÇ-19 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az. Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | İngilizce etkin sözlü iletişim kurabilir |
PÇ-19 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az. Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | İngilizce etkin yazılı iletişim kurabilir. |
PÇ-19 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az. Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | İş hayatında sıkça karşılaşılan iş terimlerini kullanabilir. |
PÇ-19 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az. Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste öğrencilere iş hayatında sıkça kullanılan İngilizce kavramlar, gramer ve doğru yazım kuralları ile CV, iç yazışma, sipariş, şikâyet vb mektupları ve rapor gibi iş hayatında sıkça başvurulan yazışma şekilleri öğretilecektir. Dersi veren öğretim üyesi derste örnek yazışmalar, ödev ve uygulamalara yer vererek bu konuların daha iyi öğrenilmesini sağlayacaktır. Derste ayrıca iş görüşmeleri ve karşılıklı konuşmalarda dikkat edilmesi gereken kurallar öğrencilerce hazırlanacak ödev ve diyaloglar yoluyla öğretilecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse Giriş | ANLATMA |
2 | Özgeçmiş (CV) ve Başvuru Mektubu Yazımı ve Uygulaması | ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA |
3 | Niyet ve Talep Mektubu Yazımı ve Uygulaması | ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA |
4 | Bilgilendirici Rapor Yazımı | ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA |
5 | Değerlendirme Raporu Yazma | ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA |
6 | İş Mülakatları: En Sık Sorulan Sorular | ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA |
7 | İş Mülakatları En Sık Sorulan Sorular | ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA |
8 | Ara Sınav | |
9 | Telefonla Görüşme ve Uygulaması | ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA |
10 | Mülakatlara Katılma | ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA |
11 | Öğrenci Sunuları (Role-play activity) | ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA |
12 | Öğrenci Sunuları (Role-play activity) | ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA |
13 | Öğrenci Sunuları (Role-play activity) | ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA |
14 | Öğrenci Sunuları (Role-play activity) | ANLATMA, SORU CEVAP, BİREYSEL ÇALIŞMA, GRUP ÇALIŞMASI, İKİLİ ÇALIŞMA, ROL YAPMA |
15 | Genel Tekrar | ANLATMA |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Öğretim elemanının kendi hazırlamış olduğu ders notları. | |
2 | Business Benchmark (Cambridge University Press) course book. | |
3 | Ozguven, Cemal; Vocational Translation, Lecture Notes, 2003. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
- Özgüven, Cemal; Mesleki Çeviri, Ders Notları, 2003. -Business Benchmark (Cambridge University Press) ders kitabı. -Öğretim elemanının kendi hazırlamış olduğu ders notları. -Bilgisayar,projeksiyon cihazı, CD çalar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 25 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 4 | 1 | 15 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 1 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |