|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRİK ENERJİSİ ÜRETİM, İLETİM VE DAĞITIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ENSAR KOŞATEPE (ensar.kosatepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUHAMMET ALİ USER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Mikroişlemci ve mikrodenetleyicilerin tarihi gelişim sürecini öğretmek. Mikrodenetleyici donanım birimlerinin görev ve çalışmasını kavratmak. Yüksek seviyeli diller ile alçak seviyeli diller arasındaki farkı kavratmak. Mikrodenetleyici programlama bilgisi kazandırmak. Mikrodenetleyici ile sistem tasarlama bilgisini kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mikroişlemcilerin ve mikrodenetleyicilerin tarihi gelişimini bilir. |
PÇ-19 Alanında karşılaşabileceği problemleri algoritma kurarak gerekli bilgisayar programı yazma becerilerini kazanır. PÇ-21 Mikrodenetleyiciler ile devre uygulamalarını yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Mikrodenetleyicinin donanım birimlerini bilir. |
PÇ-19 Alanında karşılaşabileceği problemleri algoritma kurarak gerekli bilgisayar programı yazma becerilerini kazanır. PÇ-21 Mikrodenetleyiciler ile devre uygulamalarını yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Mikroişlemciler ile Mikrodenetleyiciler arasındaki farkları bilir. |
PÇ-19 Alanında karşılaşabileceği problemleri algoritma kurarak gerekli bilgisayar programı yazma becerilerini kazanır. PÇ-21 Mikrodenetleyiciler ile devre uygulamalarını yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İşe uygun mikrodenetleyici seçebilir. |
PÇ-19 Alanında karşılaşabileceği problemleri algoritma kurarak gerekli bilgisayar programı yazma becerilerini kazanır. PÇ-21 Mikrodenetleyiciler ile devre uygulamalarını yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Yüksek ve alçak seviyeli dilleri ve aralarındaki farkları bilir. |
PÇ-19 Alanında karşılaşabileceği problemleri algoritma kurarak gerekli bilgisayar programı yazma becerilerini kazanır. PÇ-21 Mikrodenetleyiciler ile devre uygulamalarını yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Problemin çözümü için algoritma ve akış diyagramı oluşturabilir. |
PÇ-19 Alanında karşılaşabileceği problemleri algoritma kurarak gerekli bilgisayar programı yazma becerilerini kazanır. PÇ-21 Mikrodenetleyiciler ile devre uygulamalarını yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Mikrodenetleyiciye program yükleyebilir. |
PÇ-19 Alanında karşılaşabileceği problemleri algoritma kurarak gerekli bilgisayar programı yazma becerilerini kazanır. PÇ-21 Mikrodenetleyiciler ile devre uygulamalarını yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Mikrodenetleyici ile dijital giriş-çıkış işlemlerini yapabilir. |
PÇ-19 Alanında karşılaşabileceği problemleri algoritma kurarak gerekli bilgisayar programı yazma becerilerini kazanır. PÇ-21 Mikrodenetleyiciler ile devre uygulamalarını yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-9 | Mikrodenetleyici ile analog işlemlerini yapabilir. |
PÇ-19 Alanında karşılaşabileceği problemleri algoritma kurarak gerekli bilgisayar programı yazma becerilerini kazanır. PÇ-21 Mikrodenetleyiciler ile devre uygulamalarını yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-10 | Mikrodenetleyici ile görüntü birimi (Display, LCD) işlemlerini yapabilir. |
PÇ-19 Alanında karşılaşabileceği problemleri algoritma kurarak gerekli bilgisayar programı yazma becerilerini kazanır. PÇ-21 Mikrodenetleyiciler ile devre uygulamalarını yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-11 | Mikrodenetleyici ile tuş takımı işlemlerini yapabilir. |
PÇ-19 Alanında karşılaşabileceği problemleri algoritma kurarak gerekli bilgisayar programı yazma becerilerini kazanır. PÇ-21 Mikrodenetleyiciler ile devre uygulamalarını yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-12 | Mikrodenetleyici ile motor kontrol işlemlerini yapabilir. |
PÇ-19 Alanında karşılaşabileceği problemleri algoritma kurarak gerekli bilgisayar programı yazma becerilerini kazanır. PÇ-21 Mikrodenetleyiciler ile devre uygulamalarını yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-13 | Mikrodenetleyici ile iletişim (Seri, I2C, SPI) işlemlerini yapabilir. |
PÇ-19 Alanında karşılaşabileceği problemleri algoritma kurarak gerekli bilgisayar programı yazma becerilerini kazanır. PÇ-21 Mikrodenetleyiciler ile devre uygulamalarını yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-14 | Mikrodenetleyici ile zamanlayıcı (timer) işlemlerini yapabilir. |
PÇ-19 Alanında karşılaşabileceği problemleri algoritma kurarak gerekli bilgisayar programı yazma becerilerini kazanır. PÇ-21 Mikrodenetleyiciler ile devre uygulamalarını yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-15 | Mikrodenetleyici ile sensörleri kullanabilir. |
PÇ-19 Alanında karşılaşabileceği problemleri algoritma kurarak gerekli bilgisayar programı yazma becerilerini kazanır. PÇ-21 Mikrodenetleyiciler ile devre uygulamalarını yapar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mikroişlemcili sistemler ile mikrodenetleyici sistemler arasındaki farklar, Mikrodenetleyici sistemleri, Mikrodenetleyici derleyici programı, Programlayıcı kartları, Programı makine diline çevirme, Derlenmiş programı mikrodenetleyiciye yükleme, Mikrodenetleyici hafıza haritası, Mikrodenetleyici İle Dijital Giriş-Çıkış uygulamaları, Mikrodenetleyici ile Analog İşlem uygulamaları, Mikrodenetleyici ile görüntü birimi uygulamaları (Display, LCD), Mikrodenetleyici ile Tuş Takımı uygulamaları, Mikrodenetleyici ile motor kontrol uygulamaları, Mikrodenetleyici ile iletişim uygulamaları (Seri, I2C, SPI vb.), Mikrodenetleyici ile zamanlayıcı (timer) uygulamaları, Mikrodenetleyici ile çeşitli sensör uygulamaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mikroişlemcilerin ve mikrodenetleyicilerin tarihi gelişimleri. | Anlatım, soru-cevap |
2 | Mikrodenetleyici donanım birimleri. Temel kavramlar. | Anlatım, Soru-Cevap. |
3 | Programlamaya giriş ve programlama süreçleri | Anlatım, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
4 | Mikrodenetleyici ile dijital giriş-çıkış uygulamaları. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
5 | Mikrodenetleyici ile dijital giriş-çıkış uygulamaları. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
6 | Mikrodenetleyici ile analog uygulamaları. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
7 | Mikrodenetleyici ile motor uygulamaları. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mikrodenetleyici ile motor uygulamaları. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
10 | Mikrodenetleyici ile görüntü birimi (Display, LCD) uygulamaları. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
11 | Mikrodenetleyici ile sensör uygulamaları. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
12 | Mikrodenetleyici ile sensör uygulamaları. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
13 | Mikrodenetleyici ile haberleşme (Seri, I2C, SPI) uygulamaları. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
14 | Mikrodenetleyici ile ileri düzey uygulamalar. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
15 | Mikrodenetleyici ile ileri düzey uygulamalar. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup çalışması, Beceri geliştirme çalışması. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | DELEBE, E., “Projeler İle Arduino”, KODLAB, İstanbul, 2016. | |
2 | Arduino , Coşkun Taşdemir , Dikeyeksen Yayınları | |
3 | Derinlemesine Arduino, Bülent Çobanoğlu,Abaküs Kitap | |
4 | Arduino Eğitim Kitabı, Gökhan Dökmetaş, Dikeyeksen | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon, Mikrodenetleyici ile ilgili yazılım, Mikrodenetleyici deney seti. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |