|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ŞEBNEM ŞERİFE ŞAHİNKAYA (serifeordek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞEBNEM ŞERİFE ŞAHİNKAYA, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Osmanlı Türkçesiyle yazılmış metinleri okuyabilmesi, anlamlandırabilmesi ve değerlendirebilmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Arapça ve Farsça tamlamaları ayırt edip, kullanma. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Arap harfli bir metni okuyup Latin alfabesine aktarma. |
PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Latin harfli bir metni Arap harfleriyle yazma. |
PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Metinlerdeki dil özelliklerini tanır. |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-5 | Manzum ve mensur metinlerin özelliklerini tanımlar. |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Osmanlı Türkçesinin dil ve yazım özellikleri, Arapça ve Farsça sözcükler, tamlama çeşitleri, Osmanlı Türkçesiyle yazılmış metinleri okuma, anlama ve değerlendirme çalışmaları. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Matbu metin okuma, anlama ve değerlendirme. | Okuma, tartışma ve uygulama. |
| 2 | Matbu metin okuma, anlama ve değerlendirme. | Okuma, tartışma ve uygulama. |
| 3 | Matbu metin okuma, anlama ve değerlendirme. | Okuma, tartışma ve uygulama. |
| 4 | Matbu metin okuma, anlama ve değerlendirme. | Okuma, tartışma ve uygulama. |
| 5 | Matbu metin okuma, anlama ve değerlendirme. | Okuma, tartışma ve uygulama. |
| 6 | Matbu metin okuma, anlama ve değerlendirme. | Okuma, tartışma ve uygulama. |
| 7 | Matbu metin okuma, anlama ve değerlendirme. | Okuma, tartışma ve uygulama. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | El yazması metin okuma, anlama ve değerlendirme. | Okuma, tartışma ve uygulama. |
| 10 | El yazması metin okuma, anlama ve değerlendirme. | Okuma, tartışma ve uygulama. |
| 11 | El yazması metin okuma, anlama ve değerlendirme. | Okuma, tartışma ve uygulama. |
| 12 | El yazması metin okuma, anlama ve değerlendirme. | Okuma, tartışma ve uygulama. |
| 13 | El yazması metin okuma, anlama ve değerlendirme. | Okuma, tartışma ve uygulama. |
| 14 | El yazması metin okuma, anlama ve değerlendirme. | Okuma, tartışma ve uygulama. |
| 15 | El yazması metin okuma, anlama ve değerlendirme. | Okuma, tartışma ve uygulama. |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Timurtaş, F.Kadri; Osmanlı Türkçesine Giriş I, İstanbul, 1997. | |
| 2 | Timurtaş, F.Kadri; Osmanlı Türkçesi Metinler II, İstanbul, 1997. | |
| 3 | Timurtaş, F.Kadri; Osmanlı Türkçesi Gramer III, İstanbul, 1997. | |
| 4 | İz, Fahir, Eski Türk Edebiyatında Nesir, Akçağ Yay., Ankara, 1995. | |
| 5 | Okuyucu, Cihan, Osmanlı Nesri, İstanbul: Kesit Yayınları, 2011. | |
| 6 | İz, Fahir, Eski Türk Edebiyatında Nazım, Akçağ Yay., Ankara, 1995. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Yazma ve matbu metinler, sözlükler, bilgisayar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 7 | 7 | 49 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 5 | 6 | 30 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 5 | 35 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 182 | ||