|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVAL ARAS (saras@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SERKAN ŞAHİNKAYA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Günümüzün en önemli çevre ve altyapı problemi katı atıklardır. Katı atıkların, kaynakta ayrılması, toplanması, taşınması, katı atıkların geri dönüşümünü mühendislik prensipleri ve teknolojideki yeniliklerden yararlanarak öğretmeyi hedefler. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Katı atıkların sınıflandırılması ve özelliklerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Katı atıkların kaynağında ayrı toplanması, taşınması, aktarma merkezlerinde sınıflandırılarak ayrı toplanmasını tanımlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, PÇ-8 Ulusal ve uluslar arası alanda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilme ve yenileme yetkinliği. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Katı atıkların geri dönüşüm proseslerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Yasal yükümlülükleri ve firma lisanslanma sürecini tanımlayabilir. |
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama,
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Geri kazanılabilir katı atık türlerinin tanıtımı, pazardaki önemleri ve hurda malzeme pazar ihtiyacının dinamiği, geri kazanılabilirlerin ayrılabilmesi için atık hatlarının oluşturulması, geri kazanılabilirlerin işlenmesi için uygulanan yöntemler, fiziksel, kimyasal ve termik prosesler, RDF, geri kazanımda kullanılan makinalar, ihtiyaca uygun makine ve ekipman seçiminin yapılması, yasal yükümlülükler, firma lisanslanma sürecinin tanıtılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Katı Atıkların Tanımı ve Özellikleri, Geri Kazanılabilir Katı Atık Türlerinin Tanıtımı | Anlatma Yöntemi |
2 | Katı Atıkların Kaynakları: Katı Atıkları Oluşturan Madde ve Durumlar, Pazardaki Önemleri ve Hurda Malzeme Pazar İhtiyacının Dinamiği | Anlatma Yöntemi |
3 | Doğal Kaynaklar Çöpler ve Ekonomi: Katı Atıkların Bölge Ekonomisine Etkileri | Anlatma Yöntemi |
4 | Katı Atıkların Bileşimleri ve Çevre Etkileri: Katı Atıkların Çevrede Olabilecek Zararları, Halk Sağlığına Olabilecek Etkileri | Anlatma Yöntemi |
5 | Katı Atıkların Toplanma Teknikleri, Geri Kazanılabilirlerin Ayrılabilmesi İçin Atık Hatlarının Oluşturulması, Geri Kazanılabilirlerin İşlenmesi için Uygulanan Yöntemler | Anlatma Yöntemi |
6 | Fiziksel, Kimyasal ve Termik prosesler. | Anlatma Yöntemi |
7 | Geri Kazanımda Kullanılan Makinalar. | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | İhtiyaca Uygun Makine ve Ekipman Seçiminin Yapılması | Anlatma Yöntemi |
10 | Kompost Üretim ve Geri Kazanım, RDF, Katı Atıklardan Enerji Temini | Anlatma Yöntemi |
11 | Türkiyedeki Geri Dönüşüm Sistemleri. | Anlatma Yöntemi |
12 | Katı Atık Geri Kazanım Çalışmaları. | Anlatma Yöntemi |
13 | Yasal yükümlülükler. | Anlatma Yöntemi |
14 | Firma Lisanslanma Sürecinin Tanıtılması. | Anlatma Yöntemi |
15 | Katı Atık Geri Dönüşüm Tesisi Teknik Gezisi. | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Kentsel Katı Atık Yönetimi, İzzet Öztürk, İSTAÇ, 2011. | |
2 | • Konya Metropolünde Geri Kazanılabilir Atıkların Potansiyelinin Araştırılması, Ergün Pehlivan, YTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, YL Tezi, Konya, 1995. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Deneysel ders malzemesi bulunmamaktadır. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 136 |