|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NİLÜFER KÜÇÜKDEVECİ (niluferkucukdeveci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERKAN KALIPCI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin temel hedefi, çevre mühendisliği alanında kullanılan malzemenin temel özeliklerini değerlendirebilme ve proseslerde uygun malzemenin kullanılabilmesi için gerekli bilginin kazandırılmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Malzemeleri tanımlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Malzemelerin davranışlarını özetleyebilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Malzemelerin stabilitesi hesaplayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Önemli malzemelerin mekanik ve fiziksel özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Çevre mühendisliğinde kullanılan malzemeleri ve özelliklerini özetleyeblir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Malzeme bilgisinin önemi, çevre mühendisliğinde malzeme bilgisinin esasları, malzemelerin genel özellikleri, Çevresel şartların malzeme üzerine etkileri, muayene ve seçim esasları, metaller, alaşımlar, boru ve profiller, korozyon, plastikler, yakıtlar, yağlar, ısı ve ses yalıtım malzemeleri, yapay yapı malzemeleri, gürültü izolasyon malzemeleri ve kullanımı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Malzeme tanımları dersin içeriği ve açıklama tanıtılması. | Anlatma Yöntemi. |
2 | Mühendisler için malzeme. | Anlatma Yöntemi. |
3 | Malzemelerin yapısal özellikleri. | Anlatma Yöntemi. |
4 | Malzemelerin yapısal özellikleri. | Anlatma Yöntemi. |
5 | Metaller | Anlatma Yöntemi. |
6 | Seramik ve camlar. | Anlatma Yöntemi. |
7 | Polimerler ve kompozitler | Anlatma Yöntemi. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Aşınma. | Anlatma Yöntemi. |
10 | Çevre mühendisliğinde kullanılan malzemeler | Anlatma Yöntemi. |
11 | Çevre mühendisliğinde kullanılan malzemeler | Anlatma Yöntemi. |
12 | Çevre mühendisliğinde kullanılan malzemeler | Anlatma Yöntemi. |
13 | Çevre mühendisliğinde kullanılan malzemeler | Anlatma Yöntemi. |
14 | Uygulama örnekleri | Anlatma Yöntemi. |
15 | Uygulama örnekleri | Anlatma Yöntemi. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Malzeme Bilgisi, Yasin Güngör, Beta Yayınevi, İstanbul, 2001. | |
2 | Çevre mühendisliği ile ilgili ders kitapları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 116 |