|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVGİ GÜNEŞ DURAK (sgdurak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, su temin sistemlerinin tasarımı ve işletilmesi ile ilgili teorik ve pratik bilgiler vermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel bilim ve mühendislik bilgilerini su yapılarının tasarımında uygulayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Su temin sistemlerinin özelliklerini özetleyebilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Su temin sistemlerini (toplama,iletim,depolama, dağıtım) tasarlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, PÇ-3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, PÇ-5 Çevre Mühendisliği ile ilgili modelleme programlarını ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisi, PÇ-6 Bireysel ve takım olarak çalışabilme, sorumluluk alabilme yetkinliği, |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ülkemizde su getirme tesislerinin projelendirilmesi ve genel durum, çeşitli yöntemlerle gelecek nüfusun hesaplanması, su ihtiyacının belirlenmesi, su temini ve su alma yapıları, su haznelerinin görevleri ve tasarımı, basınçlı akış ve hidrolik hesaplar ile su iletim hatları ve ekipmanları, Pompa hesapları ve pompa merkezlerinin boyutlandırılması, darbe hesapları ve gerekli önlemler içme suyu dağıtım şebekesi hidrolik hesapları, ölü nokta yöntemi ile şebeke boyutlandırılması, diğer şebeke boyutlandırma yöntemleri (Hardy, Cross vb.), düğüm noktalarının detaylandırılması ve çizimleri, proje düzenleme ve çizim esasları, metraj ve keşifler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Su ihtiyacının belirlenmesi | Anlatma Yöntemi ve Problem Çözme Yöntemi. |
2 | Suların toplanması ve iletilmesi | Anlatma Yöntemi ve Problem Çözme Yöntemi. |
3 | Yer altı sularının ve yüzeysel suların toplanması (drenler ve galeriler) | Anlatma Yöntemi ve Problem Çözme Yöntemi. |
4 | Toplama Odası ve Haznelerin Projelendirilmesi | Anlatma Yöntemi ve Problem Çözme Yöntemi. |
5 | İsale Hatları | Anlatma Yöntemi ve Problem Çözme Yöntemi. |
6 | İsale Hatları | Anlatma Yöntemi ve Problem Çözme Yöntemi. |
7 | Suların iletilmesi | Anlatma Yöntemi ve Problem Çözme Yöntemi. |
8 | Ara Sınav | |
9 | ARA SINAV | ARA SINAV |
10 | Suların iletilmesi | Anlatma Yöntemi ve Problem Çözme Yöntemi. |
11 | İsale ve Şebeke Hatları | Anlatma Yöntemi ve Problem Çözme Yöntemi. |
12 | Suların dağıtılması | Anlatma Yöntemi ve Problem Çözme Yöntemi. |
13 | Suların dağıtılması | Anlatma Yöntemi ve Problem Çözme Yöntemi. |
14 | Suların dağıtılması | Anlatma Yöntemi ve Problem Çözme Yöntemi. |
15 | Suların dağıtılması | Anlatma Yöntemi ve Problem Çözme Yöntemi. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Su Temini ve Atıksu Uzaklaştırılması Uygulamaları, Prof. Dr. Dinçer Topacık ve Prof. Dr. Veysel Eroğlu, İTÜ, İstanbul, 1993. | |
2 | Su Temini ve Çevre Sağlığı, Prof. Dr. Yılmaz Muslu, Su Vakfı Yayınları, 2009. | |
3 | Su Getirme ve Kanalizasyon Uygulamaları, İlter Türkdoğan ve Kaan Yetilmezsoy, Su Vakfı Yayınları, 2008. | |
4 | Su Getirme ve Kanalizasyon Yapılarının Projelendirilmesi, Ahmet Samsunlu, Birsen Yayınevi, 2005. | |
5 | Su Getirme Ve Kanalizasyon Problemleri - Nusret Şekerdağ Nobel Akademik Yayıncılık, 2014. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
İnternet kaynakları, ders kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 10 | 2 | 20 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 5 | 14 | 70 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 144 |