|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERKAN ŞAHİNKAYA (serkansahinkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çevre laboratuvarlarında gerçekleştirilen deneyler, olası hatalar ve hatalara karşı alınması gereken önlemleri öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Herhangi bir çevresel ortam için numune alma metotlarını açıklayabilir. |
PÇ-3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Farklı kirleticiler için numune alma ve saklama metotlarını sınıflandırabilir. |
PÇ-3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Uygun analiz metodunu seçmeyi açıklayabilir. |
PÇ-3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Verilerin nasıl değerlendirileceğini yorumlayabilir. |
PÇ-3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Numune alma, kalitatif ve kantitatif kimyasal analiz, gravimetrik analiz (suda sülfat tayini), olumetrik analiz (suda klor tayini), asidimetri (suda asidite tayini), alkalimetri (suda alkalite tayini), tuzluluk ve iletkenlik (suda ph, iletkenlik, tuzluluk tayini), kolorimetrik analiz (suda toplam fosfor tayini), yağve gres (suda yağve gres tayini), nötralizasyon (zayıf asit kuvvetli baz titrasyonu), suda kimyasal oksijen ihtiyacı tayini, suda biyokimyasal oksijen ihtiyacı tayini, suda katı madde tayinleri, ileri analiz teknikleri (suda demir, bakır, kurşun ve çinko tayini). gaz kromatografisi ile suda organik madde tayinleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Atmosferik analizlere giriş, numune alma. | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
2 | Havadaki sülfür bileşikleri | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
3 | Havadaki azot bileşikleri | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
4 | Havadaki karbon(CO, PAHs, vd) bileşikleri | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
5 | Su analizlerine giriş, numune alma | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
6 | Headspace, tasfiye ve tuzak teknikleri | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
7 | Katı ve sıvı faza ekstraksiyon teknikleri | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sulardaki uçucu ve uçucu olmayan bileşikleri. | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
10 | Sulardaki toksik metaller. | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
11 | Katıların analizlerine giriş, numune alma. | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
12 | Soxhlet ekstraksiyonu, sonikasyon, süperkritik sıvı ekstraksyionu | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
13 | Topraktaki organik ve inorganik kirleticiler. | Anlatma Yöntemi. Uzaktan Eğitim |
14 | Numunelerin hazırlanması | Uzaktan Eğitim |
15 | Numunelerin analizi. | Uzaktan Eğitim |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sawyer, C.N., McCarty, P.L., Parkin, G.F. (2013). Çevre Mühendisliği ve Bilimi için Kimya, Nobel Akademik Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Deneysel malzeme bulunmamaktadır. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 16 | 2 | 100 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 2 | 10 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 10 | 20 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 154 |