Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / CM-407 - ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ

Kodu: CM-407 Adı: ANAEROBİK ARITMA Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SERKAN ŞAHİNKAYA (serkansahinkaya@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Anaerobik arıtmanın esaslarının, süreç çeşitlerinin ve tasarım detaylarının verilmesidir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Anaerobik arıtma esasların açıklayabilir. PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama,
PÇ-3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi,
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Anaerobik arıtma sistemlerinin işletmesini özetleyebilir. PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama,
PÇ-3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi,
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Anaerobik arıtma ünitelerini tasarlayabilir. PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama,
PÇ-3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi,
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Anaerobik arıtma işleminin kullanıldığı yerler, avantaj ve dezavantajları, anaerobik arıtma işleminin mekanizması, anaerobik çürüme işleminin kinetiği, İlkel anaerobik prosesler: septik tanklar, Emscher tankları ve tasarımı, standart ve yüksek hızlı çürütücülerin boyutlandırılmasına ilişkin örnekler, gaz oluşumu, gaz toplama sistemleri, yapı şekilleri ve donanımı, çürütücülerin ısıtılması, anaerobik kontakt prosesi, anaerobik filtreler, aşağı akışlı sabit yataklı reaktörler, yukarı akışlı anaerobik çamur yatak reaktörler, akışkan yataklı reaktörler, anaerobik sistemlerin işletilmesi, anaerobik sistemlere uygulamadan örnekler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Anaerobik arıtma işleminin kullanıldığı yerler, avantaj ve dezavantajları Anlatma Yöntemi
2 Anaerobik arıtma işleminin mikrobiyolojisi Anlatma Yöntemi
3 Anaerobik çürüme işleminin kinetiği Anlatma Yöntemi.
4 İlkel anaerobik prosesler: septik tanklar ve Emscher tankları ve tasarımı Anlatma Yöntemi
5 Standart ve yüksek hızlı çürütücüler, gaz oluşumu, gaz toplama sistemleri, yapı şekilleri ve donanımı, çürütücülerin ısıtılması. Anlatma Yöntemi, Soru ve Cevap
6 Standart ve yüksek hızlı çürütücülerin tasarımı ve projelendirme örnekleri. Anlatma Yöntemi, Soru ve Cevap
7 Standart ve yüksek hızlı çürütücülerin tasarımı ve projelendirme örnekleri. Anlatma Yöntemi, Soru ve Cevap
8 Ara Sınav
9 Anaerobik kontakt prosesi, anaerobik filtreler Anlatma Yöntemi, Soru ve Cevap
10 Aşağı akışlı sabit yataklı reaktörler, yukarı akışlı anaerobik çamur yatak reaktörler Anlatma Yöntemi, Soru ve Cevap
11 Akışkan yataklı reaktörler Anlatma Yöntemi, Soru ve Cevap
12 Anaerobik sistemlerin işletilmesi Anlatma Yöntemi, Soru ve Cevap
13 Anaerobik lagünler Anlatma Yöntemi, Soru ve Cevap
14 Endüstriyel tesislerde anaerobik sistemlere uygulamadan örnekler Anlatma Yöntemi, Soru ve Cevap
15 Anaerobik sistemlere uygulamadan örnekler Anlatma Yöntemi, Soru ve Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Filibeli, A., Büyükkamacı, N., Ayol, A. (2000). Anaerobik Arıtma. DEÜ Mühendislik Fakültesi Yayınları.
2 Öztürk, İ. (2000). Anaerobik Biyoteknoloji ve Uygulamaları. Su Vakfı Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, Projektör, Projeksiyon Perdesi, Tahta, Makaleler, Ders Kitapları/Yardımcı Kitaplar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 142