|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEMA ATASEVER (sema@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Hesap tablo yazılımı programını temel ve orta seviye kullanabilme becerisi kazandırabilmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Hesap tablosu hazırlama programını kullanabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, PÇ-3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Excel'de tablo işlemlerini yapar. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, PÇ-3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Excel'de formüllerle işlem yapabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, PÇ-3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Excel formülleri, tablo kullanımı, grafikler, makrolar, filtreleme ve sıralama işlemleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Excel başlangıç ekranı, excel temel bileşenleri, çalışma alanı görünümü, çalışma kitabı ve çalışma sayfası kavramları, aktif hücre adlandırma kuralları. | Uzaktan Eğitim, Anlatma Yöntemi, Bilgisayar uygulamaları. |
| 2 | Excel yeni bir çalışma kitabı oluşturma, hücre işlemleri ve veri girişi, excel komut düğmeleri için kısa yol tuşları, hızlı erişim araç çubuğuna komut ekleme/kaldırma, sekme rengini değiştirme. | Uzaktan Eğitim, Anlatma Yöntemi, Bilgisayar uygulamaları. |
| 3 | Hücreleri Biçimlendir (Metni kaydır, metin yönlendirme, kenarlık eklemek, dolgu ve desen ekleme) penceresi seçenekleri, durum çubuğunu özelleştirmek, + operatörünü kullanarak basit toplama işlemi yapmak. | Uzaktan Eğitim, Anlatma Yöntemi, Bilgisayar uygulamaları. |
| 4 | Yardım alma, koşullu biçimlendirme, formül yazımı ve hücre referans sistemi, hesap tablolarında kullanılan operatörler, EĞER İşlevi. | Uzaktan Eğitim, Anlatma Yöntemi, Bilgisayar uygulamaları. |
| 5 | Özel yapıştır seçenekleri, Hücre–Satır–Sütun ekleme, silme, gizleme işlemleri, aralıktaki veya tablodaki verileri sıralama. | Uzaktan Eğitim, Anlatma Yöntemi, Bilgisayar uygulamaları. |
| 6 | Formül kullanarak hesaplanmış alan oluşturma, veri listelerini filtrelemek, grafik çizdirmek, özet tablo oluşturmak, veri doğrulama | Uzaktan Eğitim, Bilgisayar uygulamaları. |
| 7 | Ara Sınav | Uzaktan Eğitim |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Formüllerde dört işlem, temel fonksiyonlar, sütun grafiği örnek uygulama, excelde makro kaydı oluşturmak | Uzaktan Eğitim, Bilgisayar uygulamaları. |
| 10 | Excel ile grafik uygulamaları | Uzaktan Eğitim, Bilgisayar uygulamaları. |
| 11 | Genel tekrar, hücre içeriğinin görüntülenme yolu,BAĞ_DEĞ_DOLU_SAY işlevi, örnek uygulamalar. | Uzaktan Eğitim, Bilgisayar uygulamaları. |
| 12 | Genel tekrar: Veri Sıralama, ETOPLA, EĞERSAY, BAĞ_DEĞ_SAY fonksiyonları, örnek uygulamalar. | Uzaktan Eğitim, Bilgisayar uygulamaları. |
| 13 | Genel tekrar, tarih ve saat işlevleri, örnek uygulamalar. | Uzaktan Eğitim, Anlatma Yöntemi, Bilgisayar uygulamaları. |
| 14 | Genel tekrar, bir koşula göre farklı değerler üretmek, otomatik toplamı kullanmak, Excel’i hesap makinesi olarak kullanmak, iç içe EĞER kullanımı, Excel'de hızlı doldurma etkinleştirme, örnek uygulamalar. | Uzaktan Eğitim, Anlatma Yöntemi, Bilgisayar uygulamaları. |
| 15 | Genel tekrar. | Uzaktan Eğitim, Anlatma Yöntemi, Bilgisayar uygulamaları. |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Anadolu Üniversitesi Temel Bilgi Teknolojileri-I, https://www.anadolu.edu.tr/uploads/anadolu/ckfinder/web/files/BIL101U.pdf | |
| 2 | Frye, C.D. Microsoft Excel 2016 Step by Step. Microsoft Press, 2015. | |
| 3 | Harvey, G. Excel 2016: All-in-One For Dummies. Wiley, 2016. | |
| 4 | https://acikders.ankara.edu.tr/course/view.php?id=4085 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, ders notları, yardımcı kaynaklar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 12 | 12 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 85 | ||