|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVAL ARAS (saras@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türkiye´nin coğrafi konumu nedeni ile sucul ekosistemlerin önemini ortaya koymak, çevresel etkenlerin sucul ekosistemlere etkilerini tanımlamak, Türkiye ve Dünya´daki sucul ekosistemlerin önemini vurgulamak, konuyla ilgili yasalar ve yönetmelikler incelenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Deniz ve göl bilimlerinde kullanılan temel kavramlar, ilke ve yaklaşımları kavrayabilir. |
PÇ-6 Bireysel ve takım olarak çalışabilme, sorumluluk alabilme yetkinliği,
PÇ-7 Kaynak araştırması yapabilme , bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Biyojeokimyasal döngüler konusunda bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-7 Kaynak araştırması yapabilme , bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Besin zinciri öğrenir ve önemi konusunda bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-6 Bireysel ve takım olarak çalışabilme, sorumluluk alabilme yetkinliği,
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Besin zincirinde yer alan yaşam formlarını ve onların önemini öğrenebilir. |
PÇ-5 Çevre Mühendisliği ile ilgili modelleme programlarını ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisi, PÇ-6 Bireysel ve takım olarak çalışabilme, sorumluluk alabilme yetkinliği, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Ötrofikasyon ve Türkiye göllerinin ötrofik durumu hakkında bilgi edinebilir. |
PÇ-6 Bireysel ve takım olarak çalışabilme, sorumluluk alabilme yetkinliği,
PÇ-7 Kaynak araştırması yapabilme , bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Deniz ekisistemleri, denizlerin kimyasal ve ekolojik özelliklerini kavrayabilir. |
PÇ-5 Çevre Mühendisliği ile ilgili modelleme programlarını ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisi, PÇ-7 Kaynak araştırması yapabilme , bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Deniz kirliliği konusunda bigi sahibi olur ve Türkiye denizlerini değerlendirebilir. |
PÇ-5 Çevre Mühendisliği ile ilgili modelleme programlarını ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisi, PÇ-6 Bireysel ve takım olarak çalışabilme, sorumluluk alabilme yetkinliği, PÇ-7 Kaynak araştırması yapabilme , bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Deniz ve göl bilimlerinde kullanılan temel kavramlar, ilke ve yaklaşımlar; Biyojeokimyasal döngüler, Besin zinciri ve önemi, planktonik ve nektonik formların ekosistemdeki yeri ve önemi, Doğal kaynaklar olarak deniz ekosistemleri, Çevre kirliliğinin denizlere etkileri, Göl ekosistemlerinde ötrofikasyon ve sonuçları, Türkiye ve Dünya sucul ekosistemleri üzerine araştırmalar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Limnolojik Tanımlamalar. | https://nevsehir.perculus.com/app/8715e54d-9769-42b8-845e-94a236b9128e/akarsu_ve_g_l_b_l_mler__1__hafta?langid=tr-TR&s=a5e227ae-e81e-4588-9c8b-b9d6b2beda2c&u=12994182 |
2 | Göllerin fiziksel, hidrolojik özellikleri ve trofik sınıflandırması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,Grup Çalışması |
3 | Sucul alanlarda besin zincirinin önemi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,Grup Çalışması |
4 | Planktonik ve nektonik formlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,Grup Çalışması |
5 | Besin maddesi – ötrofikasyon ilişkisi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,Grup Çalışması |
6 | Ötrofikasyonu önleme metodları. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,Grup Çalışması |
7 | Türkiye göllerinin kirlilik değerlendirmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Deniz ekosistemleri. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,Grup Çalışması |
10 | Deniz ortamının kimyasal özellikleri. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,Grup Çalışması |
11 | Deniz ortamının ekolojik özellikleri. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,Grup Çalışması |
12 | Denizlerin kirlilik indikatörleri. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,Grup Çalışması |
13 | Çevre kirliliğinin denizlere etkileri. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,Grup Çalışması |
14 | Türkiye denizlerinin kirlilik değerlendirmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,Grup Çalışması |
15 | Türkiye denizleri ve gölleri üzerine yapılan araştırmalar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aquatic Pollution, E. Laws, John Wiley & Sons, 1981. | |
2 | Deniz Kirliliği ve Kontrolü, Ahmet Samsunlu, İ.T.Ü. Gemi İnşaatı ve Deniz Bilimleri Fakültesi, Ofset Baskı Atölyesi, İstanbul, 1995. | |
3 | Çevresel Dispersiyon, O. Uslu, Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik – Mimarlık Fakültesi, MM/ÇEV-87 EY 135, İzmir, 1987. | |
4 | Denizler ve Kirlenme, A. Müezzinoglu, Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik – Mimarlık Fakültesi MM/ÇEV-87 EY 128, İzmir, 1987. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, Makale, İnternet Kaynakları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 144 |