|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KEVSER ÇAĞLA GURLAŞ (caglagurlas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KEVSER ÇAĞLA GURLAŞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders, genel sistemlere giriş, Organizmanın bölümlerini (Hücre-Doku-Organ-Sistem), bu bölümler arasındaki ilişkisini incelemek; temel fizyoloji bilgileri edinmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel fizyoloji ve organ fizyolojisini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Tıbbi tanıtım ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-14 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Hücre yapı ve fonksiyonlarını ana çizgileri ile tanımlayabilir. |
PÇ-1 Tıbbi tanıtım ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-5 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. PÇ-14 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Vücudun fonksiyonel ünitesini oluşturan hücreler, organlar ve sistemlerin canlılık etkinliklerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Tıbbi tanıtım ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-5 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Organlar ve sistemler arasındaki homeostazisi açıklayabilir. |
PÇ-1 Tıbbi tanıtım ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-5 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Fizyolojiye Giriş Hücrenin Yapısı ve Fonksiyonları Kas tipi ve özellikleri Kaslar ve Eklemler Hematoloji Dolaşım Sistemi ve Fonksiyonları Gastrointestinal Sistem Üriner Sistem Genital Sistem Üreme Sistemi ve Fonksiyonları Merkezi Sinir Ssitemi Periferik Sinir Sistemi Endokrin Sistemi Duyu Organları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Fizyolojiye Giriş | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
2 | Hücre Fonksiyonları ve Özellikleri | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
3 | Kas Tipleri ve Özellikleri | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
4 | Kaslar ve Eklemler | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
5 | Hematoloji | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
6 | Dolaşım Sistemi ve Fonksiyonları | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
7 | Gastrointestinal Sistem | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Üriner Sistem | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
10 | Genital Sistem | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
11 | Üreme Sistemi ve Fonksiyonları | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
12 | Merkezi Sinir Sistemi | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
13 | Periferik Sinir Sistemi | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
14 | Endokrin Sistem | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
15 | Duyu Organları | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aktümsek, A. (2001). Anatomi ve Fizyoloji. Nobel Yayınevi, Ankara. | |
2 | Temel Fizyoloji (2010).Medikal Yayınevi, Kayseri. | |
3 | Özden, M.(2003), Anatomi ve Fizyoloji. Ankara. | |
4 | Terzioğlu, M. (2000).Tıbbi Fizyoloji.İstanbul Üniversitesi Yayınları.İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
kitap bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 2 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 2 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |