|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SONER METE (sonermete@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SONER METE, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenci farmakolojik temel kavramları, tanımları ve ilaç etkileşimleri hakkında bilgi edinir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Farmakolojik temel tanımları sözlü ifadelerde doğru kullanabilir ve açıklayabilir. |
PÇ-1 Tıbbi tanıtım ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-5 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. PÇ-15 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İlaç etkileşimlerini açıklayabilir |
PÇ-1 Tıbbi tanıtım ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-6 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. PÇ-15 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İlaçların etki mekanizmalarını açıklayabilir |
PÇ-1 Tıbbi tanıtım ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-14 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. PÇ-18 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İlaçların canlı organizmada uğradığı aşamaları bilir ve etkilerini açıklayabilir |
PÇ-1 Tıbbi tanıtım ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-6 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. PÇ-15 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Farmakolojiye Giriş, Temel Kavramlar, İlaç Uygulama Yolları, İlaçların Dağılımı, İlaçların Absorpsiyonu, İlaç Biyotransformasyonu, Reseptör ve İlaç Reseptör İlişkisi. İlaçların Etki Mekanizması, İlaç Etkisini Değiştiren Faktörler, İlaçlar Arası Faktörler, İlaçlar Arası Etkileşimler, Toksikoloji ve İlaç Alerjisi, | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Farmakolojinin Tarihsel Gelişimi, Farmakolojiye Giriş | Anlatım, araştırma, gözlem, tartışma, soru-cevap |
2 | Temel Kavramlar | Sunum, Beyin Fırtınası |
3 | Farmasötik Şekiller, İlaç Uygulama Yolları | Anlatım, araştırma, gözlem, tartışma, soru-cevap |
4 | İlaçların Absorpsiyonu | Sunum, Tartışma Yöntemi |
5 | İlaçların Dağılımı | Anlatım, araştırma, gözlem, tartışma, soru-cevap |
6 | İlaç Biyotransformasyonu | Anlatım, araştırma, gözlem, tartışma, soru-cevap |
7 | İlaçların Atılımı | Anlatım, araştırma, gözlem, tartışma, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | İlaçların Etki Mekanizması | Anlatım, araştırma, gözlem, tartışma, soru-cevap |
10 | Doz-Konsantrasyon-Yanıt ilişkisi | Anlatım, araştırma, gözlem, tartışma, soru-cevap |
11 | İlaçlar Arası Faktörler | Anlatım, araştırma, gözlem, tartışma, soru-cevap |
12 | İlaçlar Arası Etkileşimler | Anlatım, araştırma, gözlem, tartışma, soru-cevap |
13 | Toksikoloji ve İlaç Alerjisi | Anlatım, araştırma, gözlem, tartışma, soru-cevap |
14 | Farmakokinetik | Anlatım, araştırma, gözlem, tartışma, soru-cevap |
15 | Farmakodinamik | Anlatım, araştırma, gözlem, tartışma, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Farmakoloji. Temel Kavramlar. Prof. Dr. İsmet DÖKMECİ. Nobel Tıp Kitabevleri, 2000, İstanbul | |
2 | Farmakoloji. Kısaltılmış Bilgiler ve Sınav Hazırlık Soruları. Prof. Dr. İsmet DÖKMECİ. Nobel Tıp Kitabevleri, 2000, İstanbul | |
3 | Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji. Prof. Dr. S. Oğuz KAYAALP. 8. Baskı, Hacettepe-TAŞ, 1998, Ankara (2 Cilt) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon cihazı, tahta ve kalem. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 9 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 9 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 151 |