|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVİL SUNGUR (sevilsungur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEVİL SUNGUR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bakterilerilerde yapı, enzim, metabolizma, bakteri insan ilişkileri, kemotörapatik maddeler, hücresel ve hümoral bağışıklık ve görev alan yapılarla önemli bakteri türlerinin öğretilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bakterilerin morfolojik ve anatomik yapılarını öğrenir |
PÇ-1 Tıbbi tanıtım ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-3 Mesleği ile ilgili etik değerleri bilir ve bu değerleri gözeterek çözüm önerilerini geliştirir. PÇ-14 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bakteri metabolizmasını öğrenir |
PÇ-1 Tıbbi tanıtım ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bakterilerde genetik madde transferi, plazmitler ve kemoterapatik ajanları öğrenir |
PÇ-2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-12 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bakterilerin morfolojik ve anatomik yapıları Bakteri metabolizması ve enzimleri Bakteriyofajlar, lizojeni, fenotipik ve genotipik değişiklikler. Bakteriler arasında genetik madde aktarımı, plazmitler Kemoterapötik maddeler ve mikroorganizmalar Bakterilerde virulans Bakterilere karşı organizmanın direnci ve bağışıklık, Hücresel ve hümoral bağışık yanıt Bağışık yanıtta görev alan hücreler ve organlar Gram pozitif koklar (Stafilokok ve Streptokok ‘lar) Fakültatif anaerob gram negatif çomaklar (E. coli, Salmonella, Shigella, Yersinia vb) Gram negatif aerobik çomak ve koklar (Pseudomonas, Neisseria vb) Gram negatif hareketli bakteriler (Campylobacter, Arcobacter, Helicobacter) Gram pozitif sporsuz bakteriler (Listeria, Lactobacillus), asido-dirençli bakteriler (Tüberküloz) Gram pozitif sporlu bakteriler (Bacillus, Clostridium). | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders planının açıklanması. Canlılığın temel bileşenleri | Konu anlatımı, soru cevap, örneklendirme |
2 | Yaşam çeşitliliğinin sınıflandırılması | Kavram haritası, örneklendirme |
3 | Ökaryotik ve Prokaryotik Hücrelerin Yapısı ve Farkları | Konu anlatımı, beyin fırtınası |
4 | Hücre zarının yapısı ve işlevi, organeller | Konu anlatımı, soru cevap, kavram haritası |
5 | Makromoleküllerin yapı ve işlevi | Beyin fırtınası, örneklendirme, soru-cevap |
6 | Nükleik asitler | Konu anlatımı, kavram haritası, soru-cevap, tartışma |
7 | Domain sistemi, insan yaşamı ve mikroorganizmalar | Kavram haritası, örneklendirme, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mikroorganizmaların ve patojenlerin sınıflandırılması | Konu anlatımı, kavram haritası, soru-cevap, örneklendirme |
10 | Bakterilerin genel özellikleri ve sınıflandırılması | Konu anlatımı, kavram haritası, soru-cevap, örneklendirme |
11 | Virüslerin yapı ve işlevi | Beyin fırtınası, tartışma |
12 | Biyoteknolojik ürünlerle ilaç üretim yöntemleri ve mikrobiyal büyüme | Konu anlatımı, soru-cevap, örnek olay |
13 | Mikroorganizmaların üretilmesi, besiyeri ve biyoteknolojik yöntemlerle ilaç üretimi | Konu anlatımı, soru-cevap, örnek olay |
14 | Evrimsel mekanizmalar, biyoteknoloji ve mikrobiyal genetik | Kavram haritası, örnek olay, beyin fırtınası, tartışma |
15 | Genel tekrar ve dersin değerlendirilmesi | Beyin fırtınası, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Reece, J.B., Urry, L.A., Cain, M.L., Wasserman, S.A., Minorsky, P.V., Jackson, R.B. Campbell Biyoloji. Palme yayıncılık, 2013. | |
2 | Kılıç, A.Y. (Ed.), Genel Biyoloji, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını no: 1965, Açıköğretim Fakültesi Yayını no: 1045 E-ISBN: 978-975-06-3373-7, 2022. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Madigan MT, Martinko, JM: Brock-Mikroorganizmaların Biyolojisi, 2010 |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 4 | 4 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |