|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SONER METE (sonermete@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenci enfeksiyon hastalıklarında etkili olan, solunum sistemine ve sinir sistemine etki eden ilaçları bilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Enfeksiyon hastalıklarında etkili olan ilaçları sınıflandırıp açıklayabilir |
PÇ-1 Tıbbi tanıtım ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-5 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. PÇ-6 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. PÇ-14 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Solunum sistemine etki eden ilaçları sınıflandırıp açıklayabilir. |
PÇ-1 Tıbbi tanıtım ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-14 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. PÇ-15 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sinir sistemine etki eden ilaçları sınıflandırıp açıklayabilir.. |
PÇ-1 Tıbbi tanıtım ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-14 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. PÇ-15 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Gastrointestinal sistem üzerine etkili ilaçları sınıflandırıp açıklayabilir. |
PÇ-1 Tıbbi tanıtım ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-6 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. PÇ-15 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Kansızlık ve vitamin eksikliği tedavisinde kullanılan ürünleri tanımlar ve etkilerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Tıbbi tanıtım ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-6 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kemoterapötiklere Giriş, Enfeksiyon Tedavisinin Farmakolojik Esasları, Penisilinler, Sefalosporinler, Makrolidler, Tetrasiklinler, Anti- Viral İlaçlar, Anti-Fungal İlaçlar, Otonom Sinir Sistemlerine Giriş, Otonom Sinir Sistemi İlaçların Sınıflandınlması, Kolinomimetik İlaçlar, Parasempatolitik İlaçlar, Sempotolitik İlaçlar, Gangliyon Blokörleri ve Uygulamaları. Laksatif İlaçlar, Antı-Emetik ve Emetik İlaçlar, Motilite Bozukluklarında Kullanılan İlaçlar, Solunum Sisteminin Fonksiyonel Anatomisi, Solunum Sisteminin Fonksiyonel Fizyolojisi, Antı-Tussıf, Tedavide Kullanılan İlaçlar, Astım Tedavisinde Kullanılan İlaçlar, Vitaminlerin Genel Özellikleri, Vitaminlerin Tedavide Kullanılışları, Anemi Tedavisinde Kullanılan İlaçlar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kemoterapötiklere Giriş | Anlatım, araştırma, tartışma, soru-cevap |
2 | Enfeksiyon Tedavisinin Farmakolojik Esasları | Anlatım, araştırma, tartışma, soru-cevap |
3 | Penisilinler, Sefalosporinler, Makrolidler, Tetrasiklinler Anti- Viral İlaçlar, Anti-Fungal İlaçlar, | Anlatım, araştırma, tartışma, soru-cevap |
4 | Otonom 'Sinir Sistemlerine Giriş, Otonom Sinir Sistemi İlaçların Sınıflandırılması | Anlatım, araştırma, tartışma, soru-cevap |
5 | Kolinomimetik İlaçlar | Anlatım, araştırma, tartışma, soru-cevap |
6 | Parasempatolitik İlaçlar, Sempotolitik İlaçlar | Anlatım, araştırma, tartışma, soru-cevap |
7 | Gangliyon Blokörleri ve Uygulamaları | Anlatım, araştırma, tartışma, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Laksatif İlaçlar, Antı-Emetik ve Emetik İlaçlar, | Anlatım, araştırma, tartışma, soru-cevap |
10 | Motilite Bozukluklarında Kullanılan İlaçlar | Anlatım, araştırma, tartışma, soru-cevap |
11 | Solunum Sisteminin Fonksiyonel Anatomisi, Solunum Sisteminin Fonksiyonel Fizyolojisi, | Anlatım, araştırma, tartışma, soru-cevap |
12 | Antı-Tussıf Tedavide Kullanılan İlaçlar Astım Tedavisinde Kullanılan İlaçlar | Anlatım, araştırma, tartışma, soru-cevap |
13 | Vitaminlerin Genel Özellikleri, Vitaminlerin Tedavide Kullanılışları | Anlatım, araştırma, tartışma, soru-cevap |
14 | Anemi Tedavisinde Kullanılan İlaçlar. | Anlatım, araştırma, tartışma, soru-cevap |
15 | Dersin genel değerlendirilmesi | Anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Farmakoloji. Temel Kavramlar. Prof. Dr. İsmet DÖKMECİ. Nobel Tıp Kitabevleri, 2000, İstanbul | |
2 | Farmakoloji. Kısaltılmış Bilgiler ve Sınav Hazırlık Soruları. Prof. Dr. İsmet DÖKMECİ. Nobel Tıp Kitabevleri, 2000, İstanbul | |
3 | Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji. Prof. Dr. S. Oğuz KAYAALP. 8. Baskı, Hacettepe-TAŞ, 1998, Ankara (2 Cilt) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon, kalem ve tahta |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |