|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZEYNEP ÜNAL (zeynepunal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZEYNEP ÜNAL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, kalite kavramı, tarihsel gelişim süreci ve aşamaları, toplam kalite yönetim ilkeleri, toplam kalite yönetimi ile kalite güvence sistemi arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Bu doğrultuda işletmelerde akreditasyon ve belgelendirme süreci, ISO 9000 kalite güvence sisteminin kapsamı ve özellikleri, kalite kontrol teknikleri ve kalite maliyetleri ayrıntılı biçimde incelenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kalitenin tanımlanması,kalitenin tarihi gelişim sürecini öğrenebilir |
PÇ-1 Tıbbi tanıtım ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Klasik yönetim anlayışı ile toplam kalite yönetim anlayışının karşılaştırılmasını öğrenebilir. |
PÇ-9 Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. PÇ-13 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişimlere duyarlıdır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Kalite çemberleri oluşturabilir. |
PÇ-2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-3 Mesleği ile ilgili etik değerleri bilir ve bu değerleri gözeterek çözüm önerilerini geliştirir. PÇ-5 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. PÇ-6 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kalitenin tanımlanması,kalitenin tarihi gelişim süreci,Toplam kaliye yönetiminin tanımlanması ve ilgili kavramlar,Toplam kalite yönetiminin temel öğeleri,Toplam kalite yönetimini etkileyen temel faktörler,Toplam kalite anlayışı ve kalite maliyetleri,Toplam kalite anlayışında insan faktörü,Dünyada ve Türkiyede toplam kalite yönetimi uygulamaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders tanıtımı, Kalitenin tanımlanması, kalitenin tarihi gelişim süreci | Konu Anlatma, soru-cevap |
2 | Toplam kalite yönetiminin tanımlanması ve ilgili kavramlar | Konu Anlatma |
3 | Toplam kalite yönetim sistemi ve Toplam kalite yönetimine duyulan ihtiyaç | Konu Anlatma, soru-cevap |
4 | Toplam kalite yönetiminin temel öğeleri | Konu Anlatma, soru-cevap |
5 | Toplam kalite yönetimini etkileyen temel faktörler | Konu Anlatma, soru-cevap |
6 | Toplam kalite yönetiminin organizasyon yapısı,uygulanması ve yararlanılan temel araçlar | Konu Anlatma |
7 | Toplam kalite anlayışı ve kalite maliyetleri | Konu Anlatma, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Klasik yönetim anlayışı ile toplam kalite yönetim anlayışının karşılaştırılması | Konu Anlatma, soru-cevap |
10 | Toplam kalite yönetimin de Deming felsefesini oluşturan 14 ilke ve bu ilkelerin klasik şirket ilkeleriyle karşılaştırılması | Konu Anlatma |
11 | Toplam kalite anlayışında insan faktörü | Konu Anlatma, soru-cevap |
12 | Aday toplama ve seçme | Konu Anlatma |
13 | Personelin eğitimi ve geliştirilmesi | Konu Anlatma, soru-cevap |
14 | Toplam kalite yönetiminde insanı örgüte bağlama ve geliştirme yöntemleri | Konu Anlatma |
15 | Dünyada ve Türkiye'de toplam kalite yönetimi uygulamaları ve Genel Değerlendirme | Konu anlatım, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | KINGIR, S., "Toplam Kalite Yönetimi", Nobel Yayın Dağıtım, 2006 | |
2 | İstanbul Üniversitesi Yayınları, Toplam Kalite Yönetimi, 2022. (04.09.2022 tarihinde http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/kok/toplamkaliteyonetimiau230.pdf adresinden ulaşılmıştır) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları, internet kaynakları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 12 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |