Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU / TTP 211 - TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA

Kodu: TTP 211 Adı: İLAÇ PAZARI VE FİRMA DEĞERLENDİRMESİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SONER METE (sonermete@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
İlaç sektörüne ilişkin kavramların öğrenilmesi, Türkiye ve Dünya ilaç pazarının güncel verilerle durumunun analiz edilmesini sağlayarak bilgi edinilmesi ve yorumlama yeteneğinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dünya'da ve Türkiye'de İlaç Sektörünün yapısal farklarını, özelliklerini ve geleceğe yönelik eğilimleri açıklayabilir. PÇ-2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
PÇ-13 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişimlere duyarlıdır.
PÇ-15 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-16 Ekonomik hayatı ve işletmenin iç ve dış çevresini analiz eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Dünya'da ve Türkiye'de İlaç Sektörünün dinamiklerini, ticaret verilerini, maliyet ve büyüme bileşenlerini açıklayabilir. PÇ-1 Tıbbi tanıtım ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
PÇ-13 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişimlere duyarlıdır.
PÇ-15 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-17 Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Dünya'da ve Türkiye'de İlaç Sektörünün Ar-Ge konusundaki faaliyetlerini, kutu ve değer bazında yıllık değişimlerini analiz eder ve yorumlayabilir. PÇ-2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
PÇ-13 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişimlere duyarlıdır.
PÇ-16 Ekonomik hayatı ve işletmenin iç ve dış çevresini analiz eder.
PÇ-17 Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Dünya'da ve Türkiye'de Tıbbi Cihaz Sektörüyle ilgili temel düzeyde bilgi sahibi olur ve ticari verileri, maaliyet bileşenleri ve gelecek eğilimleri hakkında açıklama yapabilir. PÇ-2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
PÇ-5 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir.
PÇ-6 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar.
PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
PÇ-14 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İlaç sektörünün kapsamı ve önemi, Küresel ilaç sektörünün durum analizi, ticaret hacmi, Ar-Ge çalışmaları, Teknoloji ile olan ilişkisi ve eğilimleri, Türkiye ilaç sektörünün mevcut durum analizi, sektör büyüklüğü ve büyüme bileşenleri, pazar yapısı ve ilaçların alt dağılımları, üretim ve ticaret hacmi verilerinin karşılaştırılması, Biyoteknolojik ilaçların durum analizi, tedavi gruplarına göre ilaç harcamaları dağılımı, Türkiye ilaç sektörünün kapasite kullanımı, Ar-Ge Faaliyetleri, Maliyet bileşenleri, Gelecek projeksiyonu, İlaç sektörünün özellikleri ve temel konuları, Tıbbi Cihaz Sektörünün Dünya'da ve Türkiye'de mevcut durumu, Tıbbi Cihazların sınıflandırılması, önemi, ticaret verilerinin değerlendirilmesi, Tıbbi Cihazların Gelecek projeksiyonu
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İlaç sektörünün tanımı, kapsamı ve önemi anlatım,Soru-cevap, Tartışmalı Ders, Beyin fırtınası
2 Dünya İlaç sektörünün dinamikleri, ticari verileri ve eğilimleri anlatım,Soru-cevap, Tartışmalı Ders, Beyin fırtınası
3 Dünya İlaç sektörünün ticaret hacmi anlatım,Soru-cevap, Tartışmalı Ders, Beyin fırtınası
4 Demografik özelliklerin Dünya İlaç sektörüne etkisi anlatım,Soru-cevap, Tartışmalı Ders, Beyin fırtınası
5 Dünya İlaç sektöründe Araştırma-Geliştirme (Ar-Ge) mevcut durumu anlatım ,Soru-cevap, Tartışmalı Ders, Beyin fırtınası
6 Dünya İlaç sektörünün sağlık alanlarıyla ilişkisi ve kümelenme eğilimleri anlatım ,Soru-cevap, Tartışmalı Ders, Beyin fırtınası
7 Dünya İlaç sektöründe gelişmekte olan ülkeler ve mevcut durumları anlatım,Soru-cevap, Tartışmalı Ders, Beyin fırtınası
8 Ara Sınav
9 Türkiye İlaç Sektörü Mevcut Durumu anlatım,Soru-cevap, Tartışmalı Ders, Beyin fırtınası
10 Türkiye İlaç Sektörünün toplam büyüklüğü ve yıllık büyüme oranları anlatım Soru-cevap, Tartışmalı Ders, Beyin fırtınası
11 Türkiye İlaç Sektörünün büyüme kaynaklarının değerlendirilmesi anlatım ,Soru-cevap, Tartışmalı Ders, Beyin fırtınası
12 Türkiye İlaç Sektörünün Yapısı : Referans-Eşdeğer İlaçlar ve Pazar Payları anlatım,Soru-cevap, Tartışmalı Ders, Beyin fırtınası
13 Türkiye İlaç Sektörünün Üretim ve Dış Ticaret verileri anlatım ,Soru-cevap, Tartışmalı Ders, Beyin fırtınası
14 Türkiye İlaç Sektörünün kapasite kullanımı, Ar-Ge faaliyetleri, gelecek eğilimleri anlatım ,Soru-cevap, Tartışmalı Ders, Beyin fırtınası
15 Dünya ve Türkiye Tıbbi Cihaz Sektörünün özellikleri, ticari verileri ve gelecek eğilimleri anlatım ,Soru-cevap, Tartışmalı Ders, Beyin fırtınası
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Türkiye İlaç Sektörü Analizi ve 2023 Vizyonu. Hasan Bağcı Mehmet, Eylul 2019, Nobel Yayınevi
2 İlaç Sektörü Raporu. SANAYİ VE VERİMLİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Sektörel Raporlar ve Analizler Serisi. T.C. SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI, 2019.
3 İlaç ve Eczacılık Ürünleri Sektör Raporu. Türkiye Cumhuriyeti-Ticaret Bakanlığı, 2021
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projeksiyon cihazı, tahta ve kalem.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 1 2
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 1 4
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 6 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 6 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60