|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALPER MURAT ÖZDEMİR (alperozdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ALPER MURAT ÖZDEMİR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Fen okuryazarı yapmak. Zihin ve el becerilerini geliştirmek. Fen eğitimindeki güncel eğilimler ve uygulamalardan haberdar etmek. İlköğretim fen programının özelliklerini kavratmak. Fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkisini anlamalarını sağlamak. Teknoloji okur-yazarı yapmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | fen ve teknoloji okuryazarlığının gerektirdiği bilgileri kazanabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-9 Sınıf Öğretmenliği Eğitimi alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen (İlk Okuma ve Yazma Öğretimi, Temel Matematik, Fen Öğretimi, Çevre Eğitimi, Drama, Hayat Bilgisi Öğretimi, Trafik ve İlkyardım, Öğretmenlik Uygulaması, Rehberlik, Felsefeye Giriş, Sosyoloji, Görsel Sanatlar Öğretimi ve diğer alan dersleri) derslerin metot ve konularını yöntem ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürür. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | fen eğitimindeki güncel eğilimler ve uygulamaları sıralayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. PÇ-9 Sınıf Öğretmenliği Eğitimi alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen (İlk Okuma ve Yazma Öğretimi, Temel Matematik, Fen Öğretimi, Çevre Eğitimi, Drama, Hayat Bilgisi Öğretimi, Trafik ve İlkyardım, Öğretmenlik Uygulaması, Rehberlik, Felsefeye Giriş, Sosyoloji, Görsel Sanatlar Öğretimi ve diğer alan dersleri) derslerin metot ve konularını yöntem ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürür. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | ilköğretim fen programının özelliklerini kavrayabilecekler |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-9 Sınıf Öğretmenliği Eğitimi alanında temel bilgiler çerçevesinde verilen (İlk Okuma ve Yazma Öğretimi, Temel Matematik, Fen Öğretimi, Çevre Eğitimi, Drama, Hayat Bilgisi Öğretimi, Trafik ve İlkyardım, Öğretmenlik Uygulaması, Rehberlik, Felsefeye Giriş, Sosyoloji, Görsel Sanatlar Öğretimi ve diğer alan dersleri) derslerin metot ve konularını yöntem ve özellikleriyle değerlendirip bilgiye dönüştürür. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkisini anlayabilecekler |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Fen bilimleri ve fen eğitimine ilişkin temel kavramlar. Fen, teknoloji, bilimsel bilgi ve bilimsel yöntemin özellikleri, fen ve teknoloji okuryazarlığı, fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkileri, fen alanına yönelik tutumlar, fen öğretiminin amaçları, Fen öğretiminin Türkiye ve Dünyadaki tarihsel gelişimi, yapılandırmacı yaklaşım ve fen öğrenme, bilişsel gelişim ve fen eğitimi, İlköğretim Fen programının özellikleri ve diğer derslerle ilişkisi, bilimsel süreç becerilerini geliştirme ve örnek uygulamalar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilim, bilimin nitelikleri, bilgi türleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Fen ve teknoloji eğitiminin amaçları, fen ve teknoloji okuryazarlığı, bazı fen ve teknoloji müfredatlarının genel özellikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Yeni fen ve teknoloji programı, programın temel yaklaşımı ve vizyonu, öğretim programının içeriği | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Yeni fen ve teknoloji programı, programın temel yaklaşımı ve vizyonu, öğretim programının içeriği | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Öğrenme halkası yaklaşımı, Gagne, Bruner, Ausubel'in öğrenme kuramları | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek uygulamalar |
6 | Öğrenme halkası yaklaşımı, Gagne, Bruner, Ausubel'in öğrenme kuramları | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek uygulamalar |
7 | Yapılandırmacı öğrenme kuramı ve modelleri (3E, 4E, 5E, 7E) | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek uygulamalar |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kavram, kavramın önemi, geliştirme süreçleri, sınıflanması, aşamalılığı, kavramlar arası ilişkiler | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek uygulamalar |
10 | Kavram, kavramın önemi, geliştirme süreçleri, sınıflanması, aşamalılığı, kavramlar arası ilişkiler | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek uygulamalar |
11 | Kavram öğretimi kolaylaştıran grafik araçlar (AÇT, KA, KH, ZH, KDM ) | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek uygulamalar |
12 | Kavram öğretimi kolaylaştıran grafik araçlar (AÇT, KA, KH, ZH, KDM ) | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek uygulamalar |
13 | Fen öğretiminde çoklu zeka kuramı | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek uygulamalar |
14 | Fen öğretiminde çoklu zeka kuramı | Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek uygulamalar |
15 | Dersin Genel Değerlendirmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ayas, A. vd. (2008). Kuramdan uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi. Pegem A Yayıncılık, Ankara | |
2 | Apaydın, Z. vd. (2008). Fen ve teknoloji öğretiminde yeni yaklaşımlar. Pegem A Yayıncılık, Ankara | |
3 | Bahar ve Diğerleri (2006). Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ankara: Pegema Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon, Fen ve Teknoloji eğitimine yönelik güncel makaleler ve diğer yayınlar, görsel-işitsel sunum CD, |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 108 |