|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERGİN ERGİNER (erginerginer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Doğru ve güzel konuşmanın birey ve toplum hayatındaki önemini kavratmak, Doğru ve güzel konuşmasına yardımcı olmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Doğru ve güzel konuşmanın birey ve toplum hayatındaki önemini kavrar |
PÇ-13 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Doğru ve güzel konuşma yapar |
PÇ-13 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Konuşmalarında doğru nefes alma tekniklerini uygular |
PÇ-13 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Konuşmalarında uygun yerlerde vurgu yapar |
PÇ-13 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Doğru ve güzel konuşmanın birey ve toplum hayatındaki önemi, Nefes ve Ses Eğitimi, Konuşma teknikleri, Tonlama-duraklama-ulama ve vurgu, Hitabet | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Güzel konuşmanın önemi | Görsel işitsel sunum, konuşma, okuma, uygulama |
2 | Güzel konuşmaya hazırlık | Görsel işitsel sunum, konuşma, okuma, uygulama |
3 | Nefes ve ses eğitimi | Görsel işitsel sunum, konuşma, okuma, uygulama |
4 | Konuşma teknikleri | Görsel işitsel sunum, konuşma, okuma, uygulama |
5 | ifadenin kuvvetlendirilmesi | Görsel işitsel sunum, konuşma, okuma, uygulama |
6 | Tonlama | Görsel işitsel sunum, konuşma, okuma, uygulama |
7 | Duraklama | Görsel işitsel sunum, konuşma, okuma, uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Vurgulama | Görsel işitsel sunum, konuşma, okuma, uygulama |
10 | ulama | Görsel işitsel sunum, konuşma, okuma, uygulama |
11 | Hitabet sanatı | Görsel işitsel sunum, konuşma, okuma, uygulama |
12 | Hitabet çeşitleri | Görsel işitsel sunum, konuşma, okuma, uygulama |
13 | etkin ifade biçimleri | Görsel işitsel sunum, konuşma, okuma, uygulama |
14 | Konuşma kusurları | Görsel işitsel sunum, konuşma, okuma, uygulama |
15 | Örnek hitabet dinleme ve tartışma | Görsel işitsel sunum, konuşma, okuma, uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kaplan, M. (2009) Diksiyon. (2. Baskı) Çanakkale: ÇNK Yayıncılık | |
2 | Şenbay, N. (1995). Söz ve diksiyon sanatı: gençler için. Yapı Kredi. | |
3 | Gürzap, C. (2009). Söz söyleme ve diksiyon:" konuşan insan". Remzi Kitabevi. | |
4 | Evliyaoğlu, G. (1973). Konuşma sanatı: Diksiyon, fonetik, retorik. Türk Tarih Kurumu. | |
5 | Özben, R. (1989). Türkçe diksiyon. İnkılâp Kitabevi. | |
6 | Şenbay, N. (1991). Alıştırmalı diksiyon sanatı. Milli Eğitim Bakanlığı. | |
7 | Güler, E., & Hengirmen, M. (2005). Ses bilimi ve diksiyon. Engin Yayınevi. | |
8 | Akbayır, S. (2007). Dil ve diksiyon: yazılı ve sözlü anlatım bozuklukları. Akçağ Yayınları. | |
9 | Hepçilingirler, F. (2005). Türkçe "off". İstanbul: Everest. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, bilgisayar, televizyon, film, Örnek konuşma kayıtları, imlâ kılavuzu, Türkçe Sözlük |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |