Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / SÖ418MB - SINIF ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: SÖ418MB Adı: AVRUPA BİRLİĞİ SÜRECİ VE TÜRKİYE Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SINIF ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYSUN ERGİNER (aysunerginer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ALPER MURAT ÖZDEMİR,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Avrupa Birliği yapısını ve sürecini tanıma, Türkiye´nin Avrupa Birliği sürecindeki konumunun ve yaptığı çalışmaların, süreç içerisindeki değişimlerin, olumlu ve olumsuz etkilerini irdeleme

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türkiye'nin üye olmak istediği AB'nin nasıl bir teşkilat yapısına sahip olduğunu öğrenme PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır.
Performans Ödevi
DÖÇ-2 AB projesinin Türkiye'nin diğer ülkelerle ilişkilerinde model olacak dinamiklere sahip olup olmadığının analizini yapma PÇ-11 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÇ-14 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Türkiye'nin AB ile ilişkilerinde yaşanan problemleri analiz etme PÇ-11 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Türkiye-AB ilişkilerinin nasıl sağlıklı bir şekilde yürütülebileceğinin analizini yapma PÇ-11 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÇ-18 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-22 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Performans Ödevi
DÖÇ-5 AB'nin dünya politikasında nasıl bir konuma sahip olduğunun ve bunun Türkiye'nin dış politikası açısından ne anlam ifade ettiğinin analizini yapma PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır.
PÇ-11 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÇ-15 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır.
PÇ-18 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Performans Ödevi
DÖÇ-6 Türkiye'nin AB üyesi olmasını, Türkiye ve AB açısından olumlu, olumsuz yönleriyle değerlendirme PÇ-14 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-18 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-22 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
AB'nin tarihi, geçmişi, gelişimi ve kurumlararası ilişkiler, birliğin ortak politika alanları, Türkiye ve AB arasındaki ilişkilerin gelişim süreci, AB ülkelerindeki Türk algısı ve gelişim süreci
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Avrupa Birliği'ne Genel Bakış, Nasıl Bir Birlik, Birlik Üyeleri,Temel Anlaşmalar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Avrupa Birliği'nin Dünyadaki Ekonomik ve Siyasi Yeri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Avrupa Birliği'nin Doğuşu Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Avrupa Birliği'nin Gelişimi, 1950'li, 60'lı, 1970'li ve 80'li Yıllar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Avrupa Birliği'nin Gelişimi,1990'lı ve 2000'li Yıllar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 AB'nin Kurumları, Avrupa Parlamentosu, Avrupa Konseyi, AB Konseyi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 AB'nin Kurumları, Avrupa Komisyonu, AB Mahkemesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 AB'nin Kurumları, AB Sayıştayı, Avrupa Merkez Bankası, Danışma Organları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 AB'nin Ortak Politikaları,Ortak Ekonomi ve Para Politikası,Ortak Dış ve Güvenlik Politikası, Avrupa Güvenlik ve Savunma Politikası Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 AB-Türkiye İlişkilerinin Temel Dinamikleri,Genel Çerçeve, AB-Türkiye İlişkilerinin Gelişimi-ı, 1999 Helsinki Zirvesi'ne Kadar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 AB-Türkiye İlişkileri'nin Gelişimi-II,1999 Helsinki Zirvesi Sonrası Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Türkiye'de AB Algısı Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 AB Ülkelerinde Türkiye Algısı Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 AB ve Türkiye İlişkilerinin Geleceği Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Şener, H. ve Esen, E. (2008). Avrupa Birliği Politikaları, Ankara: İmaj Yayıncılık.
2 Karluk, R. (1998), Avrupa Birliği ve Türkiye, İstanbul: Beta Yayıncılık.
3 Dedeoğlu, B. (2005). Dünden Bugüne Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri, Ankara: Boyut Yayın Grubu.
4 Şen, F. (2005). Türkiye-AB İlişkilerinde Dış Etkenler, Ankara: Ümit Yayıncılık.
5 Bulut, M. A. (2005). Avrupa Birliği Nedir? Türkiye ve Avrupa Birliği İlişkileri, Ankara: Vipajans Yayınları.
6 Akdoğan, Y. (2004). Kırk Yıllık Düş Avrupa Birliği´nin Siyasal Geleceği ve Türkiye, İstanbul: Alfa Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Basılı kaynaklar ve internet kaynakları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 2 1 40
5.Rapor 13 2 60
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 12 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 4 8 32
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 86