|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SINIF ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYSUN ERGİNER (aysunerginer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ALPER MURAT ÖZDEMİR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Avrupa Birliği yapısını ve sürecini tanıma, Türkiye´nin Avrupa Birliği sürecindeki konumunun ve yaptığı çalışmaların, süreç içerisindeki değişimlerin, olumlu ve olumsuz etkilerini irdeleme |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkiye'nin üye olmak istediği AB'nin nasıl bir teşkilat yapısına sahip olduğunu öğrenme |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | AB projesinin Türkiye'nin diğer ülkelerle ilişkilerinde model olacak dinamiklere sahip olup olmadığının analizini yapma |
PÇ-11 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-14 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Türkiye'nin AB ile ilişkilerinde yaşanan problemleri analiz etme |
PÇ-11 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Türkiye-AB ilişkilerinin nasıl sağlıklı bir şekilde yürütülebileceğinin analizini yapma |
PÇ-11 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-18 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-22 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | AB'nin dünya politikasında nasıl bir konuma sahip olduğunun ve bunun Türkiye'nin dış politikası açısından ne anlam ifade ettiğinin analizini yapma |
PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-11 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-15 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. PÇ-18 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-6 | Türkiye'nin AB üyesi olmasını, Türkiye ve AB açısından olumlu, olumsuz yönleriyle değerlendirme |
PÇ-14 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-18 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-22 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
AB'nin tarihi, geçmişi, gelişimi ve kurumlararası ilişkiler, birliğin ortak politika alanları, Türkiye ve AB arasındaki ilişkilerin gelişim süreci, AB ülkelerindeki Türk algısı ve gelişim süreci | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Avrupa Birliği'ne Genel Bakış, Nasıl Bir Birlik, Birlik Üyeleri,Temel Anlaşmalar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Avrupa Birliği'nin Dünyadaki Ekonomik ve Siyasi Yeri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Avrupa Birliği'nin Doğuşu | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Avrupa Birliği'nin Gelişimi, 1950'li, 60'lı, 1970'li ve 80'li Yıllar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Avrupa Birliği'nin Gelişimi,1990'lı ve 2000'li Yıllar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | AB'nin Kurumları, Avrupa Parlamentosu, Avrupa Konseyi, AB Konseyi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | AB'nin Kurumları, Avrupa Komisyonu, AB Mahkemesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | AB'nin Kurumları, AB Sayıştayı, Avrupa Merkez Bankası, Danışma Organları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | AB'nin Ortak Politikaları,Ortak Ekonomi ve Para Politikası,Ortak Dış ve Güvenlik Politikası, Avrupa Güvenlik ve Savunma Politikası | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | AB-Türkiye İlişkilerinin Temel Dinamikleri,Genel Çerçeve, AB-Türkiye İlişkilerinin Gelişimi-ı, 1999 Helsinki Zirvesi'ne Kadar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | AB-Türkiye İlişkileri'nin Gelişimi-II,1999 Helsinki Zirvesi Sonrası | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Türkiye'de AB Algısı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | AB Ülkelerinde Türkiye Algısı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | AB ve Türkiye İlişkilerinin Geleceği | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Şener, H. ve Esen, E. (2008). Avrupa Birliği Politikaları, Ankara: İmaj Yayıncılık. | |
2 | Karluk, R. (1998), Avrupa Birliği ve Türkiye, İstanbul: Beta Yayıncılık. | |
3 | Dedeoğlu, B. (2005). Dünden Bugüne Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri, Ankara: Boyut Yayın Grubu. | |
4 | Şen, F. (2005). Türkiye-AB İlişkilerinde Dış Etkenler, Ankara: Ümit Yayıncılık. | |
5 | Bulut, M. A. (2005). Avrupa Birliği Nedir? Türkiye ve Avrupa Birliği İlişkileri, Ankara: Vipajans Yayınları. | |
6 | Akdoğan, Y. (2004). Kırk Yıllık Düş Avrupa Birliği´nin Siyasal Geleceği ve Türkiye, İstanbul: Alfa Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Basılı kaynaklar ve internet kaynakları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 2 | 1 | 40 |
5.Rapor | 13 | 2 | 60 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 12 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 8 | 32 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 86 |