|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SONER METE (sonermete@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin iş yaşamlarında karşılaşabilecekleri temel bilişim teknolojilerini etkili kullanabilmeleri. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İlaç Sektöründe Kullanılan Terminoloji ve Tanımları Bilir ve Kullanabilir |
PÇ-1 Tıbbi tanıtım ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-6 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İlaç Sektöründe Ürün Tanıtım Temsilcisinin Görev ve Sorumluluklarını Bilir |
PÇ-2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-3 Mesleği ile ilgili etik değerleri bilir ve bu değerleri gözeterek çözüm önerilerini geliştirir. PÇ-8 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir. PÇ-10 Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Etkin İletişim İçin Sosyal Stil Modelleri Analiz Eder ve Tanıtımında Faydalanır |
PÇ-2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-6 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 | İlaç Sektöründe Görüşme Sırasında Sorgulama, Soru Sorma, İhtiyaç Belirleme ve İtiraz Karşılama Hakkında bilgi ve Tecrübe Sahibi Olur. |
PÇ-3 Mesleği ile ilgili etik değerleri bilir ve bu değerleri gözeterek çözüm önerilerini geliştirir. PÇ-6 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. PÇ-14 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. PÇ-15 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. PÇ-18 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-5 | Özgeçmiş Hazırlama ve İş Görüşmesi Hakkında Bilgi Sahibi Olur ve Uygular |
PÇ-4 Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. PÇ-9 Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. PÇ-15 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Stok kontrol ve kayıt, eczane programları, modüller, veri tabanı, fatura çek-senet, muhasebe kayıtları, e-ticaret. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İlaç Sektöründe Kullanılan Terminoloji ve Tanımlar | Anlatım, soru-cevap |
2 | İlaç Sektöründe Pazar ve Pazarlama | Anlatım, tartışma, soru-cevap, grup çalışması, uygulama |
3 | İlaç Sektöründe Ürün Tanıtım Temsilcisi ve Görevleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap, grup çalışması, uygulama |
4 | İlaç Sektöründe Tanıtım Hazırlık Aşamaları | Anlatım, tartışma, soru-cevap, grup çalışması, uygulama |
5 | Etkin İletişim İçin Sosyal Stil Modelleri | Anlatım, Rol Yapma, soru-cevap, grup çalışması, uygulama |
6 | İlaç Sektöründe İş Planı | Anlatım, tartışma, soru-cevap, grup çalışması, uygulama |
7 | İlaç Sektöründe Tanıtım Görüşmesi | Anlatım, tartışma, soru-cevap, grup çalışması, uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | İlaç Sektöründe Görüşme Sırasında Sorgulama ve Soru Sorma | Anlatım, tartışma, soru-cevap, grup çalışması, uygulama |
10 | İlaç Sektöründe Görüşme Sırasında Dinleme ve İhtiyaç Saptama | Anlatım, tartışma, soru-cevap, grup çalışması, uygulama |
11 | Tanıtımda Özellik-Fayda, Kilit-Ana Yarar | Anlatım, tartışma, soru-cevap, grup çalışması, uygulama |
12 | Tanıtım sonrası İtiraz Karşılama, Kapanış, Takip | Anlatım, tartışma, soru-cevap, grup çalışması, uygulama |
13 | Satış Gücü (ekibi) Organizasyonu | Anlatım, tartışma, soru-cevap, grup çalışması, uygulama |
14 | Özgeçmiş Hazırlama, Ön Mektup, Değerlendirme | Anlatım, Beceri Geliştirme Çalışması, soru-cevap, grup çalışması, uygulama |
15 | Etkin İş Görüşmesi Teknikleri | Anlatım, Beceri Geliştirme Çalışması, grup çalışması, uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yönetsel Bir Yaklaşım - Ömer Torlak, Remzi Altunışık - Beta - 2012 Ekim | |
2 | Tıbbi Mümessillik ve Yönetimi. Osman Ceylan, 2012, Nobel Tıp Kitapevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon, tahta ve kalem. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 7 | 7 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |