|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SONER METE (sonermete@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin bitkilerle tedavinin esasları ve uygulama şekillerini içeren fitoterapi uygulamaları ve bunun yanında piyasada bulunan bitkisel ilaçların üretimi, etkileri ve kullanılışları hakkında bilgi edinmelerini sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bitkilerle tedavinin esasları ve uygulama şekillerini sıralayacak. |
PÇ-1 Tıbbi tanıtım ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-14 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. PÇ-15 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Fitoterapi uygulamalarını tanımlayacak. |
PÇ-1 Tıbbi tanıtım ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-5 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. PÇ-13 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişimlere duyarlıdır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Piyasada bulunan bitkisel ilaçların üretimini, etkileri ve kullanılışlarını sıralayacak. |
PÇ-1 Tıbbi tanıtım ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-5 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Fitoterapinin tanımı, önemi; Dünyada fitoterapi uygulamaları; Fitofarmasötiklerin üretim ve ruhsatlandırma aşamaları; Önemli fitofarmasötiklerin etki, yan etki ve kullanılışları; Örnek uygulamalar; Bitkisel ilaçlarda GMP, GAP ve standardizasyon, Bitkisel ilaçlarda biyoyararlanım ve fitoequvalans, Tıbbi çaylarının hazırlanması ve örnekler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Fitoterapinin tarihçesi, tanımı, önemi | Anlatma, soru-cevap |
2 | Tıbbi Bitkilerin Sınıflandırılması | Anlatma, soru-cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Tıbbi Bitkiler ve Sekonder Metabolitler | Anlatma, soru-cevap |
4 | Fitoterapi Uygulama Alanları | Anlatma, soru-cevap |
5 | Tıbbi Bitkilerin Kalitesini Belirleyen İşlemler | Anlatma, soru-cevap, Kavram Haritası Yapma |
6 | Bitkisel Ürünler ve Temel Sorunlar | Anlatma, soru-cevap |
7 | Dünya’da Fitoterapi Uygulamaları | Anlatma, soru-cevap, Örnek Olay Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sağlık Hizmetlerinde Bitkisel İlaçların Yeri | Anlatma, soru-cevap |
10 | FitoFarmasötikler | Anlatma, soru-cevap |
11 | Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin başlıca Üretim (çoğaltma) Yöntemleri | Anlatma, soru-cevap |
12 | Tıbbi ve Aromatik Bitkilerde Kalite, Güvenirlik, Etkinlik ve Standardizasyon | Anlatma, soru-cevap |
13 | Tıbbi ve Aromatik Bitkilerde Etki-Yan etki | Anlatma, soru-cevap |
14 | Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin Kullanımında Sakıncalı Durumlar | Anlatma, Problem Çözme Yöntemi |
15 | Eczanelerde bulunan bitkisel ilaçlar | Anlatma, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | B.Çubukçu,G.Sarıyar,A.H.Meriçli,N.Sütlüpınar,A.Mat,F.Meriçli,Fitoterapi Yardımcı Ders Kitabı,İ.Ü.Yayınları No.4311,2002,İstanbul. | |
2 | E.Gürkan,D.Öndersev,M.Ulusoylu,Z.Göztaş,N.Dinçşahin,Bitkisel Tedavi,Marmara Üniv.Yayın No.699,2003,İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon, tahta, kalem |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 4 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |