|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZEYNEP ÜNAL (zeynepunal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, bireysel bazda ve iş yaşamında karşılaşılan stres ilişkilerini ve kriz kaynaklarını kuramsal olarak ortaya koymaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İş yaşamında karşılaşılan kriz kaynaklarını tanımlayacak. |
PÇ-6 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. PÇ-15 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İş yaşamamında kriz yönetim sürecinin aşamalarını sıralayacak. |
PÇ-1 Tıbbi tanıtım ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. PÇ-14 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Stres ve başetme mertodlarını tanımlayabilecek. |
PÇ-1 Tıbbi tanıtım ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-7 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. PÇ-15 Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Stres tanımları, strese neden olan faktörler, stresle baş etme yöntemleri, stres yönetimi, kriz tanımları, krizin nedenleri, kriz türleri, krizin özellikleri, kriz sistemleri, kriz sürecinin aşamaları, kriz yönetimi süreci, kriz örnekleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders tanıtımı, Giriş, Stres kavramı | Anlatım, soru cevap |
2 | Strese neden olan faktörler | Anlatım Tartışma |
3 | Stresle başa çıkma yolları | Anlatım Tartışma |
4 | Stresle başa çıkma yolları | Anlatım, Tartışma, soru-cevap |
5 | Örgütsel stres | Anlatım Tartışma |
6 | Stresin sonuçları ve etkileri | Örnek olay izleme, Soru-cevap |
7 | Stres yönetimi | Anlatım, Örnek olay izleme, Soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Krizle ilgili kavramsal çerçeve | Anlatım Tartışma |
10 | Krize neden olan faktörler | Anlatım Tartışma |
11 | Kriz süreci ve aşamaları | Anlatım Tartışma |
12 | Kriz sonrası dönem | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
13 | Kriz sürecinde insan kaynakları yönetimi | Anlatım Tartışma |
14 | Kriz dönemlerinde halkla ilişkiler | Anlatım Tartışma |
15 | Kriz yönetim planı ve kriz vakaları, Genel Değerlendirme | Anlatım Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Örnek A. Şahin ve Aydın Şule, Kriz ve Stres Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2006. | |
2 | Tutar, H. Kriz ve Stres Yönetimi. Ankara: Seçkin Yayınları, 2007. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, ilgili kitap ve yayınlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 9 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |