|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATİH TÜRE (fatihture@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bitkileri sınıflandırmak ve sınıflandırma prensiplerini öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sınıflandırmanın günlük yaşantımızdaki yerini bilir. |
PÇ-9 Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Programı ile ilgili pratik uygulamalarda kullanılacak gerekli ekipmanı kullanma yeteneği sergiler. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-2 | Sınıflandırma için temel bilgileri bilir. |
PÇ-16 Alanı ile ilgili bir çalışmayı gerçekleştirmede ve uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır. PÇ-18 Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sınıflandırmanın gerekliliğini anlayabilir. |
PÇ-10 Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Programı’nı ilgilendiren konularda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sınıflandırmanın amacı, önemi, Sınıflandırmanın tarihçesi Modern ve klasik taksonomi Sistematikte önemli şahsiyetler ve eserleri Sınıflandırma için gerekli temel bilgiler, Botanik Nomenklatür Kodu Anahtar ve çeşitleri, anahtar yapımı ve kullanımı Taksonomik kategoriler, sınıflandırma sistemleri Önemli bitki grupları ve ayırt edici özellikleri(Tohum-spor karşılaştırması, döllenme ve hayat devri, plasentasyon tipleri vs.) | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sınıflandırmanın amacı, önemi, Sınıflandırmanın tarihçesi | Anlatım , soru ve cevap |
2 | Modern ve klasik taksonomi | Anlatım , soru ve cevap |
3 | İsimlendirme (Nomenklatür) | Anlatım , soru ve cevap |
4 | Sınıflandırma için gerekli temel bilgiler, | Anlatım , soru ve cevap |
5 | Anahtar ve çeşitleri, anahtar yapımı ve kullanımı | Anlatım , soru ve cevap |
6 | Taksonomik kategoriler, sınıflandırma sistemleri | Anlatım , soru ve cevap |
7 | Önemli bitki grupları ve ayırt edici özellikleri(Tohum-spor karşılaştırması, döllenme ve hayat devri, plasentasyon tipleri vs.) | Anlatım , soru ve cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gymnospermlerin Genel Özellikleri ve Türkiye’deki Yayılışları | Anlatım , soru ve cevap |
10 | Gymnospermlerle Angiospermlerin karşılaştırılması | Anlatım , soru ve cevap |
11 | Magnoliopsida ile Liliopsidanın karşılaştırılması ve Magnoliosida’ya ait önemli familyalar(Lauraceae, Papaveraceae, Ranunculaceae, Brassicaceae vs,) | Anlatım , soru ve cevap |
12 | Magnoliopsida ile Liliopsidanın karşılaştırılması ve Magnoliosida’ya ait önemli familyalar(Lauraceae, Papaveraceae, Ranunculaceae, Brassicaceae vs,) | Anlatım , soru ve cevap |
13 | Magnoliopsida’ya ait önemli familyalar(Asteraceae, Scrophulariaceaceae, Solanaceae, Lamiaceae vs.) | Anlatım , soru ve cevap |
14 | Liliopsida’nın genel özellikleri ve önemli familyaları(Potamogetonaceae, Typhaceae, Butomaceae vs.) | Anlatım , soru ve cevap |
15 | Liliopsida’nın önemli familyaları(Liliaceae, Iridaceae, Orchidaceae, Poaceae vs.) | Anlatım , soru ve cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Akman, Y., Ketenoğlu vd., Gymnospermae (Açık Tohumlular) ,Palme Yayıncılık, 2003. Akman, Y., Ketenoğlu vd., Angiospermae (Kapalı Tohumlular), Palme Yayıncılık, 2007 | |
2 | Bitki Sistematiği İlkin Karasal Bitkilerden Bir Çeneklilere, Yıldız B., Aktoklu E., 2012, Palme Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları, Bilgisayar, Yardımcı ders kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 8 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |