Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

AVANOS GÜZEL SANATLAR MESLEK YÜKSEKOKULU / TAB 126 - TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER

Kodu: TAB 126 Adı: BİTKİ SİSTEMATİĞİ Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FATİH TÜRE (fatihture@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bitkileri sınıflandırmak ve sınıflandırma prensiplerini öğretmek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sınıflandırmanın günlük yaşantımızdaki yerini bilir. PÇ-9 Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Programı ile ilgili pratik uygulamalarda kullanılacak gerekli ekipmanı kullanma yeteneği sergiler.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-2 Sınıflandırma için temel bilgileri bilir. PÇ-16 Alanı ile ilgili bir çalışmayı gerçekleştirmede ve uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır.
PÇ-18 Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Sınıflandırmanın gerekliliğini anlayabilir. PÇ-10 Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Programı’nı ilgilendiren konularda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sınıflandırmanın amacı, önemi, Sınıflandırmanın tarihçesi Modern ve klasik taksonomi Sistematikte önemli şahsiyetler ve eserleri Sınıflandırma için gerekli temel bilgiler, Botanik Nomenklatür Kodu Anahtar ve çeşitleri, anahtar yapımı ve kullanımı Taksonomik kategoriler, sınıflandırma sistemleri Önemli bitki grupları ve ayırt edici özellikleri(Tohum-spor karşılaştırması, döllenme ve hayat devri, plasentasyon tipleri vs.)
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sınıflandırmanın amacı, önemi, Sınıflandırmanın tarihçesi Anlatım , soru ve cevap
2 Modern ve klasik taksonomi Anlatım , soru ve cevap
3 İsimlendirme (Nomenklatür) Anlatım , soru ve cevap
4 Sınıflandırma için gerekli temel bilgiler, Anlatım , soru ve cevap
5 Anahtar ve çeşitleri, anahtar yapımı ve kullanımı Anlatım , soru ve cevap
6 Taksonomik kategoriler, sınıflandırma sistemleri Anlatım , soru ve cevap
7 Önemli bitki grupları ve ayırt edici özellikleri(Tohum-spor karşılaştırması, döllenme ve hayat devri, plasentasyon tipleri vs.) Anlatım , soru ve cevap
8 Ara Sınav
9 Gymnospermlerin Genel Özellikleri ve Türkiye’deki Yayılışları Anlatım , soru ve cevap
10 Gymnospermlerle Angiospermlerin karşılaştırılması Anlatım , soru ve cevap
11 Magnoliopsida ile Liliopsidanın karşılaştırılması ve Magnoliosida’ya ait önemli familyalar(Lauraceae, Papaveraceae, Ranunculaceae, Brassicaceae vs,) Anlatım , soru ve cevap
12 Magnoliopsida ile Liliopsidanın karşılaştırılması ve Magnoliosida’ya ait önemli familyalar(Lauraceae, Papaveraceae, Ranunculaceae, Brassicaceae vs,) Anlatım , soru ve cevap
13 Magnoliopsida’ya ait önemli familyalar(Asteraceae, Scrophulariaceaceae, Solanaceae, Lamiaceae vs.) Anlatım , soru ve cevap
14 Liliopsida’nın genel özellikleri ve önemli familyaları(Potamogetonaceae, Typhaceae, Butomaceae vs.) Anlatım , soru ve cevap
15 Liliopsida’nın önemli familyaları(Liliaceae, Iridaceae, Orchidaceae, Poaceae vs.) Anlatım , soru ve cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Akman, Y., Ketenoğlu vd., Gymnospermae (Açık Tohumlular) ,Palme Yayıncılık, 2003. Akman, Y., Ketenoğlu vd., Angiospermae (Kapalı Tohumlular), Palme Yayıncılık, 2007
2 Bitki Sistematiği İlkin Karasal Bitkilerden Bir Çeneklilere, Yıldız B., Aktoklu E., 2012, Palme Yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitapları, Bilgisayar, Yardımcı ders kitapları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 8 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 10 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 1 14 14
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 6 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 6 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120