|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | YAŞLI BAKIMI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | TAYLAN VURGUN (taylanvurgun@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencilerin işçi sağlığı ve iş güvenliği konusunda gerekli bilgi, beceri ve değerleri bütünleştirip, özümseyerek; buna yönelik davranış geliştirmelerini, iş kazaları ve meslek hastalıklarından korunma yollarını öğrenerek, daha sağlıklı bir ortamda çalışmalarını sağlamak ve bakım hizmeti verme yetisi oluşturmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İşçi sağlığı ve iş güvenliği konularında temel kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-1 Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. PÇ-3 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Sık görülen iş kazaları ve meslek hastalıklarını tanımlayarak, önlenmesine yönelik temel kuralları bilmeli ve korunma yollarını uygulayabilir. |
PÇ-1 Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. PÇ-9 Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | İşyeri işçi sağlığı birimini tanıyarak görevlerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-8 Yaşlı bakımı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bağımlı ve bağımsız görevleri yerine getirir. PÇ-9 Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. PÇ-16 Yaşlı bakımına yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (huzurevi, gündüz bakım evi vb.) açıklar. PÇ-17 Gerek yaşlılarla gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | İşçi sağlığı ve iş güvenliği konularında mevcut yasal düzenlemeleri ve son gelişmeleri yakından takip edebilir. |
PÇ-1 Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-6 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-9 Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. PÇ-13 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-17 Gerek yaşlılarla gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| İşçi sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili temel kavramlar, iş kazaları, meslek hastalıkları ve korunma yolları, iş ve iş güvenliği ile ilgili yasal mevzuatlar gibi konularını kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İş, işveren, ve işçi sağlığı tanımları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 2 | İş, işveren, ve işçi sağlığı tanımları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 3 | İş sağlığı ve güvenliği temel bilgileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 4 | Meslek hastalıkları ve iş kazaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 5 | Meslek hastalıkları ve iş kazaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 6 | Meslek hastalıkları ve iş kazaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 7 | İşçi sağlığı hizmetlerinin yürütülmesinde sorumluluk ve insan gücü sorunu | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İşyeri sağlık birimi ve görevleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 10 | İşyeri sağlık birimi ve görevleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 11 | İşçi sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili kanunlar ve yönetmelikler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 12 | İşçi sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili kanunlar ve yönetmelikler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 13 | Dünya’da işçi sağlığı ve güvenliği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 14 | Türkiye’de işçi sağlığı ve iş güvenliği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 15 | Sonuç-Genel Değerlendirme | Tartışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | https://sistem.nevsehir.edu.tr/bizdosyalar/47ee5b6fbd59e71f1c5a761f1f09fdf3/ISG DERS NOTU.pdf | |
| 2 | BİLİR,N.İş sağlığı ve Güvenliği.(2.Baskı)İstanbul:Güneş tıp Kitapevi,2019. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, projeksiyon cihazı, kitap, süreli yayınlar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 5 | 10 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||