|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | MATEMATİK, GENEL KİMYA, | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CEVAHİR ALTINKAYNAK (caltinkaynak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
CEVAHİR ALTINKAYNAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı öğrencilere temel analitik kimya kavramlarını öğretmek ve öğrencilerin problem çözme ve analitik düşünme yeteneğini geliştirmektir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler temel analitik kimya kavramlarını öğrenebilir |
PÇ-14 Edindiği bilgilerin doğruluğu, güvenirliliği ve güncelliğini değerlendirebilir. PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. PÇ-16 Alanı ile ilgili bir çalışmayı gerçekleştirmede ve uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır. PÇ-17 Sorumluluğu altında çalışanları yönetir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenciler problem çözme yeteneğini geliştirilebilir. |
PÇ-14 Edindiği bilgilerin doğruluğu, güvenirliliği ve güncelliğini değerlendirebilir. PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. PÇ-16 Alanı ile ilgili bir çalışmayı gerçekleştirmede ve uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır. PÇ-17 Sorumluluğu altında çalışanları yönetir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrenciler analitik düşünme yeteneğini geliştirebilir. |
PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. PÇ-16 Alanı ile ilgili bir çalışmayı gerçekleştirmede ve uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır. PÇ-17 Sorumluluğu altında çalışanları yönetir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Analitik Kimyanın Bilimdeki Rolü, Kalitatif ve kantitatif analiz metotları, Analitik Kimyada Kimyasallar, Gereçler ve Temel İşlemler, Kimyasal Analizde Hatalar, Çözeltiler, çözeltilerde konsantrasyon birimleri, çözelti hazırlama ve hesaplamaları. Gravimetrik analiz ve kullanılan yöntemler, Gravimetrik faktör hesaplamaları. Titrimetrik analiz ve titrimetride dikkat edilmesi gereken hususlar , Titrimetride kullanılan yöntemler. Nötralimetri ve asit baz tepkimelerinde temel kavramlar. KMnO4 İle yapılan titrasyonların temel prensipleri. İyodometrik titrasyonların temel prensipleri. Arjantometrik titrasyonların temel prensipleri. Kompleksometrik titrasyonların temel prensipleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Analitik Kimyanın bilimdeki rolü, Kantitatif ve Kalitatif Analiz Metotları | Anlatım, Soru ve Cevap |
2 | Kantitatif analizle ilgili tanımlar, özellikler ve önemi | Anlatım, Soru ve Cevap |
3 | Kimyasal Analizde Hatalar | Anlatım, Soru ve Cevap |
4 | Kimyasal Analizde Hatalar Problem Çözümü | Anlatım, Soru ve Cevap |
5 | Anlamlı rakamlar | Anlatım, Soru ve Cevap |
6 | Çözeltilerde Tanecik Özellikleri ve İyonlar Arası Etkileşimler | Anlatım, Soru ve Cevap |
7 | Çözeltiler | Anlatım, Soru ve Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çözelti çeşitleri | Anlatım, Soru ve Cevap |
10 | Çözelti Derişimleri | Anlatım, Soru ve Cevap |
11 | Çözelti hazırlama problem çözümü | Anlatım, Soru ve Cevap |
12 | Çözelti hazırlama problem çözümü | Anlatım, Soru ve Cevap |
13 | Sulu Çözelti Kimyası | Anlatım, Soru ve Cevap |
14 | Gravimetri | Anlatım, Soru ve Cevap |
15 | Tampon Çözeltiler ve PH İndikatörleri | Anlatım, Soru ve Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Analitik Kimya I-Skoog and West | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 1 | 6 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |