|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATİH TÜRE (fatihture@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FATİH TÜRE, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İstatistiğin tanımını doğru bir şekilde öğrenciye anlatmak, temel istatistik kavramlarını öğretmek, gündelik hayatımızdaki istatistik uygulamalarının ne işe yaradığını ve ne kadar önemli olduğunu öğrenciye göstermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler temel istatistik kavramlarının öğrenebilir. |
PÇ-14 Edindiği bilgilerin doğruluğu, güvenirliliği ve güncelliğini değerlendirebilir. PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. PÇ-16 Alanı ile ilgili bir çalışmayı gerçekleştirmede ve uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır. PÇ-17 Sorumluluğu altında çalışanları yönetir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenciler gündelik hayatımızdaki istatistik uygulamalarının ne işe yaradığını ve ne kadar önemli olduğunu açıklayabilir. |
PÇ-14 Edindiği bilgilerin doğruluğu, güvenirliliği ve güncelliğini değerlendirebilir. PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. PÇ-16 Alanı ile ilgili bir çalışmayı gerçekleştirmede ve uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır. PÇ-17 Sorumluluğu altında çalışanları yönetir. PÇ-18 Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrenciler istatistik problemlerini çözebilir. |
PÇ-14 Edindiği bilgilerin doğruluğu, güvenirliliği ve güncelliğini değerlendirebilir. PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. PÇ-16 Alanı ile ilgili bir çalışmayı gerçekleştirmede ve uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır. PÇ-17 Sorumluluğu altında çalışanları yönetir. PÇ-23 Tıbbi ve aromatik bitkilerin tüketimi ve ticareti hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel kavramlar, verilerin işlenmesi, istatistik tabloları, istatiksel seriler,grafikler, ortalamalar, değişkenlik ölçüleri, olasılık, endeksler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel Kavramlar | Anlatım, Soru ve Cevap |
2 | Verilerin İşlenmesi (Sınıflama-Gruplama) | Anlatım, Soru ve Cevap |
3 | İstatistik Tabloları, Grafikler | Anlatım, Soru ve Cevap |
4 | Zaman Serileri- Mekan Serileri | Anlatım, Soru ve Cevap |
5 | Bölünme Serileri | Anlatım, Soru ve Cevap |
6 | Toplanma Serisi | Anlatım, Soru ve Cevap |
7 | Ortalamalar-Analitik Ortalamalar (Aritmetik Ortalama-Kareli Ortalama) | Anlatım, Soru ve Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Genel Uygulama | Anlatım, Soru ve Cevap |
10 | Ortalamalar-Analitik Olmayan Ortalamalar (Medyan-Mod) | Anlatım, Soru ve Cevap |
11 | Değişkenlik Ölçüleri (Standart Sapma-Varyans-Değişim Katsayısı) | Anlatım, Soru ve Cevap |
12 | Endeksler | Anlatım, Soru ve Cevap |
13 | Olasılık kavramı, olasılık ve sayma kuralları | Anlatım, Soru ve Cevap |
14 | Olasılık kavramı, olasılık ve sayma kuralları | Anlatım, Soru ve Cevap |
15 | Koşullu olasılık, bağımsız ve ayrık olaylar | Anlatım, Soru ve Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Temel İstatistik Dersleri, A. Tekin, Eğitim Yayınevi. | |
2 | İstatistik I, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Porjeksiyon cihazı ve laptop. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |