|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYBEY İMAMOĞLU (aybeyimamoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYBEY İMAMOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel bitki besleme |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tarımsal üretimdeki bitki besleme ve gübrelemenin önemi hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-6 Tıbbi ve Aromatik bitkilerin üretim aşamasındaki ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bitki besin maddelerinin yetersizliği durumunda ortaya çıkabilecek bitkisel gelişim, verim ve kalite sorunlarını görsel olarak tanıyabilir. |
PÇ-6 Tıbbi ve Aromatik bitkilerin üretim aşamasındaki ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular. PÇ-12 Bitkisel üretimde iklim değişiklikleri ve bölgelere göre alternatif ekim nöbeti sistemleri hakkında bilgi sahibidir. PÇ-13 Tarımsal üretim ve pazarlamada sorunlar ve çözüm önerileri hakkında bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bitki besleme alanında günümüze kadar yapılmış olan çalışmaları inceleyebilir. |
PÇ-24 Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır. PÇ-25 Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ve sorumlularla paylaşır. PÇ-26 Çalışma alanlarının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bitkisel üretimde, çevre ve insan sağlığının önemini kavrayabilir. |
PÇ-8 Alanı ile ilgili modern tarım tekniklerini takip eder ve pratiğe aktarır. PÇ-9 Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Programı ile ilgili pratik uygulamalarda kullanılacak gerekli ekipmanı kullanma yeteneği sergiler. PÇ-10 Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Programı’nı ilgilendiren konularda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-11 Tarımsal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ve kullanımına engel olabilecek sorunları çözer. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Organik gübreleri amacını kavrayabilir ve uygulayabilir. |
PÇ-8 Alanı ile ilgili modern tarım tekniklerini takip eder ve pratiğe aktarır. PÇ-11 Tarımsal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ve kullanımına engel olabilecek sorunları çözer. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Gübre-toprak arasındaki etkileşimi kavrayabilir. |
PÇ-6 Tıbbi ve Aromatik bitkilerin üretim aşamasındaki ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular. PÇ-19 Uygulama çalışmalarında bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi ve arttırılması. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Mikro elementler hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-6 Tıbbi ve Aromatik bitkilerin üretim aşamasındaki ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular. PÇ-8 Alanı ile ilgili modern tarım tekniklerini takip eder ve pratiğe aktarır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bitki besleme ve bitkilerde bulunan maddeler; Bitki gelişimi, bitki besin maddelerinin alınma şekilleri ve bitki besin maddelerinin alınmasını etkileyen etmenler; Bitki besin maddeleri ve bitkideki işlevleri ile noksanlık belirtileri; Gübreler ve gübreleme teknikleri; Gübreler (doğal gübreler, yapay gübreler, yaprak gübreleri, sıvı gübreler). | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bitki besleme kavramı ve çalışma alanları | anlatım soru ve cevap |
2 | Bitkilerde bulunan organik ve inorganik maddeler | anlatım soru ve cevap |
3 | Makro ve mikro besin maddeleri ve bitkideki görevleri | anlatım soru ve cevap |
4 | Bitki besin maddelerinin toprakta bulunma ve alınma formları | anlatım soru ve cevap |
5 | Bitki besin maddelerinin alınmasını etkileyen etmenler | anlatım soru ve cevap |
6 | Azotun mineralizasyonu ve bitkiler için önemi | anlatım soru ve cevap |
7 | Fosfor ve potasyumun bitkiler için önemi | anlatım soru ve cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kireçleme elementleri (Ca, Mg, S) ve bitkiler için önemi | anlatım soru ve cevap |
10 | Mikro elementler ve bitkiler için önemi | anlatım soru ve cevap |
11 | Gübre ve gübreleme kavramları ve gübrelerin sınıflandırılması | anlatım soru ve cevap |
12 | Ahır gübresi ve diğer organik gübreler | anlatım soru ve cevap |
13 | Kimyasal (yapay) gübreler ve ülkemizin gübre üretim ve tüketimi | anlatım soru ve cevap |
14 | Gübreleme uygulamaları | anlatım soru ve cevap |
15 | Sıvı gübreler ve uygulama teknikleri | anlatım soru ve cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 11 | 22 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |