|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATİH TÜRE (fatihture@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ATA ESKİN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Drog ilaç hammaddesi, doğal ürün, primer ve sekonder metabolitler (karbonhidratlar, glikozitler, bitki fenolikleri ve kinonlar) hakkında temel bilgileri öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İlaç için kullanılan bitkileri tanıyabilir. |
PÇ-5 Tıbbi ve Aromatik amaçlı üretimi yapılan bitkileri temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak tanıyabilme ve değerlendirme. PÇ-6 Tıbbi ve Aromatik bitkilerin üretim aşamasındaki ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular. PÇ-9 Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Programı ile ilgili pratik uygulamalarda kullanılacak gerekli ekipmanı kullanma yeteneği sergiler. PÇ-14 Edindiği bilgilerin doğruluğu, güvenirliliği ve güncelliğini değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Drog ilaç hammaddelerini sıralayabilir. |
PÇ-7 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahiptir. PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. PÇ-21 Tıbbi ve aromatik bitkilerde bulunan etken maddelerin neler olduğunu bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Primer ve sekonder metabolitleri karşılaştırabilir. |
PÇ-5 Tıbbi ve Aromatik amaçlı üretimi yapılan bitkileri temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak tanıyabilme ve değerlendirme. PÇ-14 Edindiği bilgilerin doğruluğu, güvenirliliği ve güncelliğini değerlendirebilir. PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İlaç için kullanılan bitkiler. Drog ilaç hammadeleri. Doğal ürün. Primer ve sekonder metabolitler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Farmakognoziye ve farmasötiğe giriş | Anlatım, Soru ve Cevap |
2 | Hammadde, etken madde, doğal ürün, biyosentetik yolaklar, primer ve sekonder metabolitler | Anlatım, Soru ve Cevap |
3 | Farmasötik amaçla kullanılan su, suyun elde edilmesi ve kontrolü | Anlatım, Soru ve Cevap |
4 | Kurutma, Karıştırma | Anlatım, Soru ve Cevap |
5 | Eleme, Süzme | Anlatım, Soru ve Cevap |
6 | Öğütme | Anlatım, Soru ve Cevap |
7 | Çözünürlük ve çözünürlüğe etki eden faktörler, çözeltiler | Anlatım, Soru ve Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çözelti tipleri, aromatik sular, çözünme hızı | Anlatım, Soru ve Cevap |
10 | Pentozlar ve türevleri | Anlatım, Soru ve Cevap |
11 | Heterozitler | Anlatım, Soru ve Cevap |
12 | Drogların bozulması:Kimyasal etkenler | Anlatım, Soru ve Cevap |
13 | Drogların bozulması:fiziksel etkenler | Anlatım, Soru ve Cevap |
14 | Drogların bozulması:mikrobiyal canlılar | Anlatım, Soru ve Cevap |
15 | Drogların bozulması:böcekler ve diğer hayvanlar | Anlatım, Soru ve Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Farmakognozi, M. Tanker, N. Tanker, Farmakognozi (Cilt1), Ankara Üniversitesi, Eczacılık Fakültesi Yayınları | |
2 | Modern Farmasötik Teknoloji, 2009, TEB Eczacılık Akademisi Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projektör, laptop, genel cam laboratuvar malzemeleri, bitkisel yağlar, uçucu yağlar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 8 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 1 | 3 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 89 |