|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CEVAHİR ALTINKAYNAK (caltinkaynak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
CEVAHİR ALTINKAYNAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tıbbi ve aromatik bitkilerin kullanım alanlarını kavratmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin çeşitli alanlardaki kullanımını açıklayabilir. |
PÇ-7 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahiptir. PÇ-16 Alanı ile ilgili bir çalışmayı gerçekleştirmede ve uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmede sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Pratik uygulamalar ile gerekli ekipmanları kullanma tekniklerini öğrenerek, alanındaki uygulamaları yapabilirler. |
PÇ-7 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahiptir. PÇ-9 Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Programı ile ilgili pratik uygulamalarda kullanılacak gerekli ekipmanı kullanma yeteneği sergiler. PÇ-17 Sorumluluğu altında çalışanları yönetir. PÇ-19 Uygulama çalışmalarında bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi ve arttırılması. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Uçucu yağların özelliklerini anlatabilirler. |
PÇ-7 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahiptir. PÇ-14 Edindiği bilgilerin doğruluğu, güvenirliliği ve güncelliğini değerlendirebilir. PÇ-21 Tıbbi ve aromatik bitkilerde bulunan etken maddelerin neler olduğunu bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Önemli tıbbi ve aromatik bitkileri açıklayabilir. |
PÇ-5 Tıbbi ve Aromatik amaçlı üretimi yapılan bitkileri temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak tanıyabilme ve değerlendirme. PÇ-6 Tıbbi ve Aromatik bitkilerin üretim aşamasındaki ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular. PÇ-10 Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Programı’nı ilgilendiren konularda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-21 Tıbbi ve aromatik bitkilerde bulunan etken maddelerin neler olduğunu bilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tıbbi ve aromatik bitkilerin kullanım teknolojileri ve sanayi ile işbirliğini kavrama. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin tarihi | anlatım, soru ve cevap |
2 | Tıp ve eczacılığın kısa tarihi | anlatım, soru ve cevap |
3 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin sınıflandırılması | anlatım, soru ve cevap |
4 | Bitkilerin sekonder metabolitleri | anlatım, soru ve cevap |
5 | Sekonder metabolitlerin analizi | anlatım, soru ve cevap |
6 | Damıtma ve Damıtma Yöntemleri | anlatım, soru ve cevap |
7 | Ekstraksiyon ve ekstraksiyon yöntemleri | anlatım, soru ve cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tıbbi ve aromatik bitki droglarının sınıflandırılması | anlatım, soru ve cevap |
10 | Tıbbi ve aromatik Özütler | anlatım, soru ve cevap |
11 | Bitkisel ilaçlar ve Fitoterapi | anlatım, soru ve cevap |
12 | Uçucu yağlar ve aromaterapi | anlatım, soru ve cevap |
13 | Parfümeri ve Parfüm Bitkileri | anlatım, soru ve cevap |
14 | Türkiye'de tıbbi ve aromatik bitkilerin kültürü, bitki özelinde dikkat edilmesi gereken hususlar | anlatım, soru ve cevap |
15 | Türkiye'de tıbbi ve aromatik bitkilerin kültürü, bitki özelinde dikkat edilmesi gereken hususlar | anlatım, soru ve cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Baytop, T., 1999. Türkiye’de Bitkiler ile Tedavi (Geçmişte ve Bugün), Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. | |
2 | Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Bilimi ve Teknolojisi, H. Baydar, Süleyman Demirel Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları, 4. Baskıdan. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Laptop, projektör, genel cam laboratuvar malzemeleri, bitkisel droglar ve bitkisel yağlar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |