Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Psikolojik danışmanlık ve rehberliğin temellerini açıklayabilir. |
PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Rehberliğin amaçlarını tanımlayabilir. |
PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Psikolojik danışmanlık ve rehberliğin etik kurallarını açıklayabilir. |
PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Okul psikolojik danışma ve rehberlik servisinin hizmetlerinin anlamını kavrayabilme |
PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinde yer alan personelin görev ve sorumluluklarını açıklayabilir. |
PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 |
Öğrenci kişilik hizmetlerini ve rehberlik kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelişimi, psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler) , teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, öğrenciyi tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
- Rehberliğin tanımı - Rehberliğin amaçları - Rehberliğin ilkeleri - Rehberliğin önemi - Rehberlikle ilgili temel kavramlar |
işitme-görsel-tartışma |
2 |
Rehberlik ve öğrenci kişilik hizmetleri - Rehberlik ve eğitim - Rehberliğin türleri |
işitme-görsel-tartışma |
3 |
Eğitsel rehberlik - Eğitsel rehberlikte amaçlar - Eğitsel rehberliğin önemi ve ilkeleri - Eğitsel rehberlikte öğretmen rolleri - Eğitsel rehberlikte problem alanları |
işitme-görsel-tartışma |
4 |
Mesleki rehberlik - Mesleki rehberlik alanı ve önemi - Meslek ve kariyer - Kariyer eğitimi ve gelişimi - Meslek seçimini(kariyer gelişimini) etkileyen faktörler - Meslek gelişimi (kariyer gelişimi)ile ilgili kuramlar - Mesleki bilgilendirme |
işitme-görsel-tartışma |
5 |
Mesleki rehberlik - Meslek seçiminde kullanılan araçlar - Çoklu zeka ve meslek seçimi - Üstün yeteneklilerde meslek seçimi - Meslek( kariyer) danışmanlığı - Türk eğitim sisteminde mesleki yönlendirme ve meslek seçimi süreci |
işitme-görsel-tartışma |
6 |
Kişisel rehberlik - Bireysel problemlilik ve uyum - Bireysel farklılıklar - Özgüven geliştirme - Benlik saygısı geliştirme - Stresle başa çıkma - Okullarda zararlı alışkanlıklar |
işitme-görsel-tartışma |
7 |
Bireyi tanıma teknikleri -Bireyi tanımanın önemi - Bireyin bilinmesi gereken yönleri - Nitel tanıma yöntemleri |
işitme-görsel-tartışma |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Bireyi tanıma teknikleri - Nicel tanıma yöntemleri |
işitme-görsel-tartışma |
10 |
Eğitimde çoklu zeka kuramı - Ç.Z.K.'nın tanımı ve gelişimi - Ç.Z.K.'nın özellikleri - Öğrencilerin zeka alanlarının belirlenmesi |
işitme-görsel-tartışma |
11 |
Rehberlik ve Özel Eğitim - Özel eğitime muhtaç olma durumu - Okul fobisi - Zihinsel gelişim farklılıkları - Otistik çocuklar - Down sendromlu çocuklar - Hiperaktif çocuklar - Epileptik çocuklar |
işitme-görsel-tartışma |
12 |
Üstün yetenekli çocuklar - Üstün yetenekli çocukların özellikleri - Üstün yetenekli çocukların belirlenmesi - Üstün yetenekli çocukların belirlenmesi ve eğitimi Öğrenme güçlükleri |
işitme-görsel-tartışma |
13 |
Rehberlik ve iletişim - İletişim becerilerinin gereği ve önemi - İletişim düzeyleri - Sözel ve sözel olmayan iletişim - İletişim ve empati |
işitme-görsel-tartışma |
14 |
Rehberlikte örgüt ve personel |
işitme-görsel-tartışma |
15 |
Okul rehberlik programlarının geliştirilmesi |
işitme-görsel-tartışma |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Kepçeoğlu, M. 1988; Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Kadıoğlu Matbaacılık, Ankara |
2 |
Kuzgun, Y. 2004; İlköğretimde Rehberlik, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara |
3 |
Kaya, A . 2004; Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Anı Yayınları, Ankara |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Can, G. 2005; Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Pegem Yayınları, Ankara
Kaya, A . 2004; Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Anı Yayınları, Ankara
Yeşilyaprak, B. 2002; Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara |