|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GÜLBAHAR BİLGİÇ (glbhrblg@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders, programlama temelleri ve yazılım geliştirme süreçlerini öğreterek, algoritma oluşturma, modüler programlama ve etkileşimli yazılımlar geliştirme becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Algoritma ve programlama mantığını açıklayabilir, |
PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisini kazanır. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olarak, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Bir problemin akış diyagramını oluşturabilir, |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini edinerek Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kuramsal ve uygulamalı çözümler üretir. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olarak, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Akış diyagramı oluşturulmuş bir problemin programını gerçekleştirebilir, |
PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisini kazanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Görsel programlama geliştirme ortamını kullanarak program arayüzünü oluşturabilir, |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini edinerek Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kuramsal ve uygulamalı çözümler üretir. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olarak, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Görsel programlama geliştirme ortamını kullanarak program oluşturabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini edinerek Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kuramsal ve uygulamalı çözümler üretir. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olarak, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Görsel programlama geliştirme ortamını kullanarak grafik ve animasyon oluşturabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini edinerek Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kuramsal ve uygulamalı çözümler üretir. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olarak, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| C Nedir?, C ‘nın .NET' teki Yeri ve Kullanım alanları, .NET' in Bileşenleri , Ortak Dil Platformu (CLR), CLR ve .NET Programının Derlenip Çalıştırılması, IL (Intermedate Language- Ara dili), JIT Derleyicileri (Just in Time), CTS ve CLS, Assembly Kavramı, Aplication Domain Kavramı, İsim Alanları ve .NET Sınıf Kütüphaneleri, C# Komut Satırı Derleyicisi konularını kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Programlamaya Giriş, alt düzey diller, üst düzey diller ve akış diyagramları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 2 | Program Geliştirme Ortamının tanıtımı,Uygulama Geliştirme Ortamının Düzenlenmesi, Program Yazmak ve Çalıştırmak | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 3 | İfadeler, Veri Tipleri, Değişkenler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 4 | Alt Programlar, Modüller ve Arşiv Fonksiyonları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 5 | Karar Yapıları ve Komutları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 6 | Döngü Komutları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 7 | Form ve Kontroller, Özellikler, Metotlar ve Olaylar, Çoklu Kontrollerle Çalışmak | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Windows Kontrolleri ile Çalışmak | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 10 | Windows Kontrolleri ile Çalışmak, Programın Çalışması Sırasında Yeni Kontroller Eklemek | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 11 | Bilgi Giriş Fonksiyonu, Mesaj Diyalog Kutusu,Dosya Açma Diyalog Kutusu, Kaydetme Diyalog Kutusu,Yazı Tipi Diyalog Kutusu,Renk Diyalog Kutusu | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 12 | Menüler ve menü kontrolleri ile çalışmak | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 13 | Çoklu Formlarla Çalışma | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 14 | Grafik | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 15 | Grafikler ve Animasyon | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Bay Ö.F., Erdem A., Demirel H., Ceylan B., Erkal B., Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı , 2002. | |
| 2 | Ömer Bağcı, Bilgisayarın B’si-Yeni Başlayanlara, Seçkin Yayınları, Ankara, 2001. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 95 | ||