|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NİLÜFER KÜÇÜKDEVECİ (niluferkucukdeveci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Uygulamada en büyük sorunlardan biri olan aşınma sırasında malzeme ve enerji kaybı önemini vurgulamaktır. Aşınma mekanizmaları, önleme yöntemlerinin seçimi ve tanıtılması amaçlanmıştır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tribolojinin ana kanunları ve konseptleri ile bunların tarihsel gelişmesi, teknik terminolojinin kullanımını açıklayabilir |
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-9 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Sürtünme ve aşınmanın mühendislikteki önemini açıklayabilir. |
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-9 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Uygulamada tribolojik paramatreleri, yüzey tabiatı ve pürüzlülüğünü tanımlayabilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-6 Metalurji ve malzeme mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Adhezyon ve kohezyon kavramlarının ayrımını yapabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Uygulamada karşılaştığı tribolojik sistemlerde sürtünme ve aşınma mekanizmalarını tanımlayabilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-6 | Uygulamada sürtünme ve aşınmadan korunma yöntemlerini uygulayabilir. |
PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-9 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kuru Sürtünme, Sürtünme Teorileri, Aşınma ve Aşınma Mekanizmaları, Aşınmanın Kontrolü, Yağlama, Yağlayıcılar, Stribeck Eğrileri, Yüzey İşlemlerinin Aşınmaya Etkisi, Yatak Malzemeleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tribolojinin tanımı ve mühendislikteki önemi. | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
2 | Gerçek temas alanının tribolojideki önemi, Adhezyon ve kohezyon arasındaki fark, Sürtünmeye giriş | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
3 | Sürtünme, Sürtünme mekanizmaları | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
4 | kayma sürtünmesinin temel prensipleri ve sürtünme teorileri | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
5 | Malzemelerde Sürtünme | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
6 | Malzemelerde Sürtünme | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
7 | Sürtünmeyi etkileyen faktörler | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
8 | Ara Sınav | |
9 | Aşınma ve aşınma mekanizmaları | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
10 | Aşınmayı etkileyen faktörler | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
11 | Aşınmadan korunma yöntemleri. | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
12 | Sürtünme ve aşınma ölçüm yöntemleri | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
13 | Tribolojik uygulama örnekleri | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
14 | Tribolojik uygulama örnekleri | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
15 | Uygulamaya yönelik tribolojik sistem tasarımı | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | “Sliding Friction”, B.n:persson, Springer Verlay,1998 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 4 | 1 | 5 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | 12 | 1 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 3 | 1 | 3 |
Kısa Sınav (Quiz) | 3 | 1 | 3 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 115 |