|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT KURT (bkurt@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Takım tezgahlarının tanıtılması ve temel prensipleri ile imalat yöntemleri hakkında bilgi vermek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Talaslı imalat teorisini tanımlayabilir. |
PÇ-6 Metalurji ve malzeme mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Temel talaş kaldırma mekaniği, takım kuvvetlerinin ölçülmesi konularını açıklayabilir |
PÇ-6 Metalurji ve malzeme mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Ernst ve Merchant Teorisi, sürtünme, takım ömrü ve takım aşınması, talaş kaldırma ekonomisi, kesme sıvıları ve islemeye etkileri, takım sıcaklığı teorisi ve hesaplamalarını açıklayabilir. |
PÇ-6 Metalurji ve malzeme mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Tornalama, delme, delik isleme, operasyonlarında kesme kuvveti, kesme gücü, isleme suresi ve isleme parametreleri; kesme hızı, paso derinliğini açıklayabilir. |
PÇ-6 Metalurji ve malzeme mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Vargelleme, planyalama, frezeleme, operasyonlarında kesme kuvveti, kesme gücü, isleme suresi ve isleme parametreleri; kesme hızını açıklayabilir |
PÇ-6 Metalurji ve malzeme mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kesici takım malzemeleri, özellikleri, standartları, kesici takım geometrisi, Talaşlı imalatın temel esasları, Metal kesme işlemleri, Frezeleme ve Freze tezgahları, Talaşlama ve Tezgahları, Tornalama, Delik Delme İşlemleri, Talaşlı İmalatta Yardımcı Elemanlar (mengene ve Eğeler), Tesviye İşlemleri ve Planya, Kılavuz ve Pafta Çekme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İşleme mekaniği, talaş oluşumu, kesme kuvvetleri, sabanlama kuvveti, talaş kalınlığı (Ernst ve Merchant Teorisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
2 | İşleme mekaniği, talaş oluşumu, kesme kuvvetleri, sabanlama kuvveti, talaş kalınlığı (Ernst ve Merchant Teorisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
3 | Sürtünme, takım geometrisi ve talaş kırıcılar | Anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
4 | Kesmede aşınma tipleri, takım ömrü kriterleri, takım malzemeleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
5 | Kesmede aşınma tipleri, takım ömrü kriterleri, takım malzemeleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
6 | İşleme ekonomisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
7 | İşleme ekonomisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yüzey pürüzlülüğü, kesme sıvıları | Anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
10 | Kesme sıcaklığı | Anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
11 | Torna tezgahları ve işleme ilgili hesaplamalar | Anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
12 | Delme ve boyuta getirme operasyonları. Kuvvet, tork ve güç hesaplamaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
13 | Delme ve boyuta getirme operasyonları. Kuvvet, tork ve güç hesaplamaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
14 | Düz ve kontur isleme operasyonları. Vargel, planya, freze tezgahları ilgili hesaplamalar | Anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
15 | Yüzey bitirme operasyonları: Taslama, honlama, süperfinis, lepleme. | Anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Cemal Çakır, 2006-11, Modern Talaşlı İmalatın Esasları, Nobel Yayın Dağıtım | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 10 | 1 | 10 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 3 | 2 | 6 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 115 |