|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ZAHİDE BAYER ÖZTÜRK (z.ozturk@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, lisans öğrencilerine porozlu/gözenekli malzemeleri tanıtmak, bu malzemelerin özellikleri ile malzemelere uygulanan testler hakkında bilgiler vererek üretim ve kullanımları ile ilgili öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Poroz kavramını açıklayabilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini edinerek Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kuramsal ve uygulamalı çözümler üretir. PÇ-4 Ulusal ve uluslararası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüvenini ve takım çalışması yapma yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olarak, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Poroz malzemeleri ve özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini edinerek Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kuramsal ve uygulamalı çözümler üretir. PÇ-4 Ulusal ve uluslararası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüvenini ve takım çalışması yapma yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olarak, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Poroz malzemelerin üretim teknolojilerini karşılaştırabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini edinerek Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kuramsal ve uygulamalı çözümler üretir. PÇ-4 Ulusal ve uluslararası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüvenini ve takım çalışması yapma yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olarak, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Poroz malzemelerin kullanım alanlarını ve uygulama alanlarını açıklayabilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini edinerek Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kuramsal ve uygulamalı çözümler üretir. PÇ-4 Ulusal ve uluslararası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüvenini ve takım çalışması yapma yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olarak, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Kullanım alanına uygun poroz malzeme özelliklerini ve üretim yöntemlerini açıklayabilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini edinerek Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kuramsal ve uygulamalı çözümler üretir. PÇ-4 Ulusal ve uluslararası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüvenini ve takım çalışması yapma yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olarak, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Poroz malzemelerin özelliklerinin belirlenmesinde kullanılan yöntem ve teknikleri analiz edebilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini edinerek Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kuramsal ve uygulamalı çözümler üretir. PÇ-4 Ulusal ve uluslararası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüvenini ve takım çalışması yapma yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olarak, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Porozite/gözeneklilik ve poroz malzemeler, Poroz malzemeleri sınıflandırılması, Poroz malzemelerin üretimi, Sinterlenmesi, Sol-Jel ile Poroz Kaplamaların Üretimi, Özellikleri, Testler: por boyutunun ve şekli, Poroz Malzemelerin Kullanım Alanları, Filtre uygulamaları, Sensör uygulamaları, Gas ayrıştırıcıları, Grup çalışması ile yapılacak dönem ödevlerinin sunumları, Malzeme Performans İlişkisi, Malzeme Performans İlişkisi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Porozite/gözeneklilik ve poroz malzemeler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 2 | Poroz malzemeleri sınıflandırılması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 3 | Poroz malzemelerin özellikleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 4 | Poroz malzemelerin üretimi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 5 | Poroz malzemelerin üretimi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 6 | Sol-Jel tekniği | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 7 | Poroz malzemelerin sinterleme metotları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Test yöntemleri. Spesifik yüzey alanı ölçümleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 10 | Testler: por boyutu ve şeklinin belirlenmesi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 11 | Poroz malzemelerin kullanım alanları ve uygulama örnekleri, Filtre uygulamaları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 12 | Sensor uygulamaları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 13 | Gaz ayrıştırıcıları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 14 | Grup çalışması ile yapılacak dönem ödevlerinin sunumları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 15 | Grup çalışması ile yapılacak dönem ödevlerinin sunumları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Matthias M. KoebelD. W. Richerson “Modern Ceramic Engineering; Properties, Processing, and in Use in Desing” CRC, 2006. | |
| 2 | Poroz malzemelere ilişkin bilimsel makaleler | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 99 | ||