|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZAHİDE BAYER ÖZTÜRK (z.ozturk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, lisans öğrencilerine porozlu/gözenekli malzemeleri tanıtmak, bu malzemelerin özellikleri ile malzemelere uygulanan testler hakkında bilgiler vererek üretim ve kullanımları ile ilgili öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Poroz kavramını açıklayabilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Poroz malzemeleri ve özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Poroz malzemelerin üretim teknolojilerini karşılaştırabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Poroz malzemelerin kullanım alanlarını ve uygulama alanlarını açıklayabilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Kullanım alanına uygun poroz malzeme özelliklerini ve üretim yöntemlerini açıklayabilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-6 | Poroz malzemelerin özelliklerinin belirlenmesinde kullanılan yöntem ve teknikleri analiz edebilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Porozite/gözeneklilik ve poroz malzemeler, Poroz malzemeleri sınıflandırılması, Poroz malzemelerin üretimi, Sinterlenmesi, Sol-Jel ile Poroz Kaplamaların Üretimi, Özellikleri, Testler: por boyutunun ve şekli, Poroz Malzemelerin Kullanım Alanları, Filtre uygulamaları, Sensör uygulamaları, Gas ayrıştırıcıları, Grup çalışması ile yapılacak dönem ödevlerinin sunumları, Malzeme Performans İlişkisi, Malzeme Performans İlişkisi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Porozite/gözeneklilik ve poroz malzemeler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
2 | Poroz malzemeleri sınıflandırılması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
3 | Poroz malzemelerin özellikleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
4 | Poroz malzemelerin üretimi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
5 | Poroz malzemelerin üretimi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
6 | Sol-Jel tekniği | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
7 | Poroz malzemelerin sinterleme metotları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
8 | Ara Sınav | |
9 | Test yöntemleri. Spesifik yüzey alanı ölçümleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
10 | Testler: por boyutu ve şeklinin belirlenmesi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
11 | Poroz malzemelerin kullanım alanları ve uygulama örnekleri, Filtre uygulamaları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
12 | Sensor uygulamaları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
13 | Gaz ayrıştırıcıları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
14 | Grup çalışması ile yapılacak dönem ödevlerinin sunumları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
15 | Grup çalışması ile yapılacak dönem ödevlerinin sunumları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | D.Shi, Biomedical Devices and Their Applications, Springer, 2010 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | - | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 107 |