|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CEMAL ÇARBOĞA (ccarboga@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Demirdışı malzemelerin türleri, önemi, özellikleri, bunlardan ülkemiz için önemli olan metallerden bakır, aluminyum ve altının üretim proseslerinin tanıtılması ve ve bu prosesler sırasında temel kavramların öğretilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Cevherlerin zenginleştirilmesini açıklayabilir. |
PÇ-6 Metalurji ve malzeme mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-2 | Cevherlerden elde edilen konsantrelerin ergitilmesini tanımlayabilir. |
PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-6 Metalurji ve malzeme mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-3 | Ergitilmiş metallerin saflaştırılmasını açıklayabilir. |
PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-8 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile etkin iletişim kurma ve yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-4 | Diğer metallerle yapacağı alaşımların ve bunların özelliklerini tanımlayabilir. |
PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-5 | Değerli metallerin ülke ekonomisine katkısını değerlendirebilir. |
PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-6 Metalurji ve malzeme mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-6 | Hurdadan metal kazanımını açıklayabilir. |
PÇ-6 Metalurji ve malzeme mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Demir Dışı Metal ve Alaşımlarının Genel Tanımı; Bakır ve Alaşımlarının Genel Özellikleri , Isıl İşlemleri; Endüstriyel Uygulanma Örnekleri; Pirinçler; Bronzlar; Bakır Alaşımlarının; Aluminyum ve Alaşımlarının Genel Özellikleri; Simgeleme Sistemleri; Isıl İşlemleri; Endüstriyel Uygulanma Örnekleri; Nikel; Nikel Alaşımlarının Genel Özellikleri , Isıl İşlem Özellikleri; Titanyum; Titanyum Alaşımlarınin Endüstriyel Uygulamaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Demirdışı malzemelerin üretimine giriş | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Sülfürlü bakır konsantrelerinin eldesi ve konsantrasyonu | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Klasik yöntemlerle bakır konsantrelerinin ergitme yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Çeşitli proseslerle blister bakır üretim yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Direk blister bakır üretim yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Blister bakırın ateşli rafinasyonu | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Anot bakırın elektrolitik rafinasyonu ve döküm yöntemelri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Aluminyum cevherlerinin liç yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Aluminanın üretimi ve kalsinasyonu | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Aluminadan redüksiyon elektroliz yöntemi ile primer aluminyum üretimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Primer aluminyumun rafinasyon elektrolizi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Primer kaynaklardan alumina üretimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Sekonder kaynaklardan altın üretimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Altın içeren endüstriyel çözeltilerden altının kazanımı | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Structures and Properties of Engineering Materials, William F. Smith, McGraw-Hill, Inc.,0-07-59172-5, Singapore, 1993 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 5 | 1 | 5 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | 10 | 1 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 2 | 2 | 4 |
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 2 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 117 |