|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZAHİDE BAYER ÖZTÜRK (z.ozturk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Seramik konusunda ve özellikle seramik hammaddeler, üretim teknolojileri ve hammadde hazırlanma konularında öğrencileri genel düzeyde bilgilendirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Seramik malzemeleri ve kullanım alanlarını açıklayabilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Seramik hammadde testlerinin neler olduğunu açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Seramik hammaddeleri kimyasal ve fiziksel özellikleri ile ayırt edebilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Seramik hammadde üretim yöntem ve tekniklerini açıklayabilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Seramik hammadde saflaştırma tekniklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Seramik yardımcı hammaddelerini ve kullanım amaçlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-7 | Seramik kaplama-sırlama uygulamalarının neler olduğunu ve amacını açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Seramik Hammaddelerin Sınıflandırılması, Seramik Malzeme Üretimi için Hammadde Seçimi ve Hazırlanması, Hammadde Üretimi, Hammaddelerin Karakterizasyonu, İleri Teknoloji Seramikleri için Hammadde Üretimi, Sol-Jel, Seramiklerin Şekillendirme Yöntemleri, Döküm ile Şekillendirme, Presleme, İzostatik Pres, CIP , HIP, Enjeksiyon, Ekstrüzyon ve Seramik Kaplamalar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Seramik(ler), uygulama örnekleri (geleneksel ve teknolojik uygulamalar) | Anlatım, soru-cevap, proje sunumu metotları |
2 | Seramiklerin yapısı ve temel bileşenleri (geleneksel ve teknolojik seramikler) | Anlatım, soru-cevap, proje sunumu metotları |
3 | Seramik hammaddeleri (Feldspat ve Kaolin) | Anlatım, soru-cevap, proje sunumu metotları |
4 | Seramik hammaddeleri (Feldspat ve Kaolin) (Devamı) | Anlatım, soru-cevap, proje sunumu metotları |
5 | Seramik hammaddeleri (Killer ve Kuvars) | Anlatım, soru-cevap, proje sunumu metotları |
6 | Seramik hammaddeleri (Killer ve Kuvars) (Devamı) | Anlatım, soru-cevap, proje sunumu metotları |
7 | Seramik yardımcı hammaddeleri | Anlatım, soru-cevap, proje sunumu metotları |
8 | Ara Sınav | |
9 | Seramik Hammadde Testleri (Kaolin, feldspat ve kuvars için) | Anlatım, soru-cevap, proje sunumu metotları |
10 | Seramik Hammadde Testleri (Kaolin, feldspat ve kuvars için) (Devamı) | Anlatım, soru-cevap, proje sunumu metotları |
11 | Seramik hammadde zenginleştirme ve hammadde hazırlama süreçleri | Anlatım, soru-cevap, proje sunumu metotları |
12 | Seramik renklendirme hammaddeleri ve uygulamaları | Anlatım, soru-cevap, proje sunumu metotları |
13 | Seramik kaplama-sırlama hammaddeleri ve uygulamaları | Anlatım, soru-cevap, proje sunumu metotları |
14 | Grup çalışması ile yapılacak dönem ödevlerinin sunumları | Anlatım, soru-cevap, proje sunumu metotları |
15 | Grup çalışması ile yapılacak dönem ödevlerinin sunumları (Devamı) | Anlatım, soru-cevap, proje sunumu metotları |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | M.ÇİĞDEMOĞLU, "Yakıtlar ve Refrakter Malzemeler" (Çeviri), Makine Mühendisleri Odası, Ankara, 1970. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | - | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 105 |