|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZAHİDE BAYER ÖZTÜRK (z.ozturk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Teknolojide nükleer santraller, havacılık ve uzay teknolojileri, elektronik ve kimyasallar, katalist uygulamaları, alaşımlama ve üstün özellikli mekanik parçalar, bio malzemeler ve petrol ve maden sondaj işlemleri gibi çok önemli uygulama alanlarına sahip olan çok yüksek ergime sıcaklığına sahip olan metallerin özellikleri, kullanım alanları, üretimi ve alaşımları hakkında bilgi edinmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Refrakter metallerin tanımını, periyodik tablodaki yerlerini ve atomik özelliklerini açıklayabilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Refrakter metallerin özelliklerin bağlı olarak genel kullanım alanlarını açıklayabilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Tungsten ve alaşımları, bu alaşımların nasıl hazırlandığı ve alaşım özelliklerini açıklayabilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Molibden, Renyum ve alaşımları, bu alaşımların nasıl hazırlandığı ve alaşım özelliklerini açıklayabilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Fa Niyobyum, Tantal ve alaşımları, bu alaşımların nasıl hazırlandığı ve alaşım özelliklerini kavrar z kanununu metalurjik sistemlere uygulayabilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Refrakter metallerin korozyon ve oksidasyon özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Refrakter metallerle gerekli parçaların imalat tekniklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Refrakter Alaşım Elementlerinin Üretim Tekniklerinin Kimyasal ve Fiziksel Temelleri, Üretimi, Refrakter Metallerin Özellikleri, Kullanım Alanları, Tungsten, Molibden, Niyobyum, Tantal Renyum ve alaşımları, Periyodik Tabloda Refrakter Metallerin Komşuları (Reaktif ve Kıymetli Metaller). | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Refrakter metallerin tanımlanması, çeşitleri ve periyodik tablodaki yeri | Anlatım, soru-cevap, tartışma metotları |
2 | Refrakter metallerin fiziksel ve kimyasal özellikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma metotları |
3 | Refrakter metallerin uygulama alanları | Anlatım, soru-cevap, tartışma metotları |
4 | Tungsten ve tungsten alaşımları, üretim yöntemleri, şekillendirme yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma metotları |
5 | Tungsten ve alaşımlarının kullanım alanları, oksidasyon ve korozyon direnci | Anlatım, soru-cevap, tartışma metotları |
6 | Molibden ve molibden alaşımları, üretim yöntemleri, şekillendirme yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma metotları |
7 | Molibden ve alaşımlarının kullanım alanları, oksidasyon ve korozyon direnci | Anlatım, soru-cevap, tartışma metotları |
8 | Ara Sınav | |
9 | Molibden ve alaşımlarının kullanım alanları, oksidasyon ve korozyon direnci | Anlatım, soru-cevap, tartışma metotları |
10 | Tantal ve tantal alaşımları, üretim yöntemleri, şekillendirme yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma metotları |
11 | Tantal ve tantal alaşımlarının kullanım alanları, oksidasyon ve korozyon direnci | Anlatım, soru-cevap, tartışma metotları |
12 | Niyobyum ve niyobyum alaşımları, üretim yöntemleri, şekillendirme yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma metotları |
13 | Niyobyum ve niyobyum alaşımlarının kullanım alanları, oksidasyon ve korozyon direnci | Anlatım, soru-cevap, tartışma metotları |
14 | Renyum ve renyum alaşımları, üretim yöntemleri, şekillendirme yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma metotları |
15 | Renyum ve renyum alaşımlarının kullanım alanları, oksidasyon ve korozyon direnci | Anlatım, soru-cevap, tartışma metotları |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | M.ÇİĞDEMOĞLU, "Yakıtlar ve Refrakter Malzemeler" (Çeviri), Makine Mühendisleri Odası, Ankara, 1970. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 116 |