|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZAHİDE BAYER ÖZTÜRK (z.ozturk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İleri Teknolojik seramiklerin tanımlaması, sınıflandırılması, üretilmesi ve kullanım alanlarının belirlenmesi konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İleri Seramik malzemeleri sınıflandırabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İleri Seramik malzemelerin üretiminde kullanılan hammaddeleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İleri Seramik malzemelerin üretim yöntemlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kullanım alanına göre seramik malzemenin üretileceği hammaddeyi seçebilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Kullanım alanlarına göre seramik malzemelerini tasarlayabilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-6 Metalurji ve malzeme mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Kullanım alanı ile malzeme performans ilişkisini belirleyebilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-6 Metalurji ve malzeme mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İleri Teknoloji Seramiklerinin Önemi, Uygulama Alanları ve Sınıflandırılması/ Oksit olmayan İleri Teknoloji Seramikleri, Si3N4, SiC, BN, ALN, TIN, B4C / Oksit Seramikleri, Alümina, Zirkon, Zirkonya nın üretim yöntemlerinin incelenmesi. Sol-Jel yöntemiyle alümina üretiminin irdelenmesi. Seramik tozlarının özellikleri ve şekillendirilmeye hazırlanması. Seramik Ürünlerinin Şekillendirilmesi (slip döküm, bant döküm, enjeksiyon, ekstrüzyon, kurupresleme, soğuk izostatik presleme, sıcak presleme, sıcak izostatik presleme), Kurutulması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Seramik Malzemelere Giriş ve Seramik Malzemelerin Sınıflandırılması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma metotları |
2 | İleri Teknolojik Seramikler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma metotları |
3 | İleri Teknolojik Seramikler İçin Hammaddeler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma metotları |
4 | İleri Teknolojik Seramikler İçin Hammadde Üretimi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma metotları |
5 | Yüksek Teknolojik Seramik Kaplamalar İçin Toz Üretimi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma metotları |
6 | Oksit Seramikler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma metotları |
7 | Alumina Esaslı Seramikler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma metotları |
8 | Ara Sınav | |
9 | Zirkonya Esaslı Seramikler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma metotları |
10 | Diğer Oksit Seramikler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma metotları |
11 | Oksit Olmayan Seramikler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma metotları |
12 | Karbür Esaslı Seramikler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma metotları |
13 | Nitrür Esaslı Seramikler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma metotları |
14 | Diğer Oksit Olmayan Seramikler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma metotları |
15 | Malzeme Seçimi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma metotları |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Seramik Teknolojisi, F. İşman, İstanbul Devlet Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulu, Teknik yayınlar serisi, 1972 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 113 |