|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ZAHİDE BAYER ÖZTÜRK (z.ozturk@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilere ileri teknoloji seramiklerinin önemini, uygulama alanlarını ve sınıflandırılmalarını öğretmeyi amaçlamaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İleri Seramik malzemeleri sınıflandırabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini edinerek Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kuramsal ve uygulamalı çözümler üretir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptamak, tanımlamak, formüle etmek ve çözmek için uygun analitik yöntemler ve modern tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olarak, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | İleri Seramik malzemelerin üretiminde kullanılan hammaddeleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini edinerek Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kuramsal ve uygulamalı çözümler üretir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptamak, tanımlamak, formüle etmek ve çözmek için uygun analitik yöntemler ve modern tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olarak, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | İleri Seramik malzemelerin üretim yöntemlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini edinerek Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kuramsal ve uygulamalı çözümler üretir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptamak, tanımlamak, formüle etmek ve çözmek için uygun analitik yöntemler ve modern tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olarak, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Kullanım alanına göre seramik malzemenin üretileceği hammaddeyi seçebilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini edinerek Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kuramsal ve uygulamalı çözümler üretir. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olarak, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Kullanım alanlarına göre seramik malzemelerini tasarlayabilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini edinerek Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kuramsal ve uygulamalı çözümler üretir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptamak, tanımlamak, formüle etmek ve çözmek için uygun analitik yöntemler ve modern tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olarak, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. PÇ-6 Metalurji ve malzeme mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanma deney tasarlama, deney yapma, veri toplayarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisini kazanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Kullanım alanı ile malzeme performans ilişkisini belirleyebilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini edinerek Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kuramsal ve uygulamalı çözümler üretir. PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisini kazanır. PÇ-6 Metalurji ve malzeme mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanma deney tasarlama, deney yapma, veri toplayarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisini kazanır. PÇ-7 Malzemelerin yapısı, özellikleri, işlenmesi ve performansına yönelik mühendislik ilkelerini kavrayarak, edindiği bilgileri birleştirme yeteneğini malzeme ile süreç seçimi ve tasarım problemlerine uygular. PÇ-12 Mühendislik uygulamalarında malzeme seçimi, ürün geliştirme ve üretim süreçlerinde kalite bilinci, kalite kontrol ve sürdürülebilirlik ilkelerini, toplum yararını gözeterek bilinçli ve etkili kararlar alır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| İleri Teknoloji Seramiklerinin Önemi, Uygulama Alanları ve Sınıflandırılması/ Oksit olmayan İleri Teknoloji Seramikleri, Si3N4, SiC, BN, ALN, TIN, B4C / Oksit Seramikleri, Alümina, Zirkon, Zirkonya nın üretim yöntemlerinin incelenmesi, Sol-Jel yöntemiyle alümina üretiminin irdelenmesi, Seramik tozlarının özellikleri ve şekillendirilmeye hazırlanması, Seramik Ürünlerinin Şekillendirilmesi (slip döküm, bant döküm, enjeksiyon, ekstrüzyon, kurupresleme, soğuk izostatik presleme, sıcak presleme, sıcak izostatik presleme öğretilecektir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Seramik Malzemelere Giriş ve Seramik Malzemelerin Sınıflandırılması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma metotları |
| 2 | İleri Teknolojik Seramikler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma metotları |
| 3 | İleri Teknolojik Seramikler İçin Hammaddeler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma metotları |
| 4 | İleri Teknolojik Seramikler İçin Hammadde Üretimi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma metotları |
| 5 | Yüksek Teknolojik Seramik Kaplamalar İçin Toz Üretimi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma metotları |
| 6 | Oksit Seramikler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma metotları |
| 7 | Alumina Esaslı Seramikler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma metotları |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Zirkonya Esaslı Seramikler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma metotları |
| 10 | Diğer Oksit Seramikler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma metotları |
| 11 | Oksit Olmayan Seramikler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma metotları |
| 12 | Karbür Esaslı Seramikler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma metotları |
| 13 | Nitrür Esaslı Seramikler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma metotları |
| 14 | Diğer Oksit Olmayan Seramikler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma metotları |
| 15 | Malzeme Seçimi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma metotları |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Murat Bengisu, Seramik bilimi ve mühendisliği kitabı, Seçkin yayıncılık, 2000 ed. | |
| 2 | Seramik Teknolojisi, Ateş Arcasoy, Literatür yayınları, 2000 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 113 | ||