|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEYMA ALTINAY (saltinay@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yazılı ve sözlü anlatım aracı olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kitap okuma alışkanlığını kazanır. |
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-8 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile etkin iletişim kurma ve yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Çevresindeki dil kirliliğine yol açan kelimelerin dil üzerindeki etkilerini hesaplayabilir |
PÇ-8 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile etkin iletişim kurma ve yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Topluluk önünde sunum yapabilir. |
PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-8 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile etkin iletişim kurma ve yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | İnternet ve bilgisayar terimlerini açıklayabilir |
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-8 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile etkin iletişim kurma ve yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Dünya dilleri içerisinde Türkçeyi bilim dili olarak kullanabilir |
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-8 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile etkin iletişim kurma ve yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-6 | Türk dilinin ses yapısını ve tarihî yapısını açıklayabilir. |
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-7 | Günlük gazete ve sürekli yayınları takip edebilir |
PÇ-8 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile etkin iletişim kurma ve yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-8 | Türkçeyi doğru bir üslupla kullanabilir. |
PÇ-8 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile etkin iletişim kurma ve yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-9 | Bilgi ve düşüncelerini ifade edebilir |
PÇ-8 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile etkin iletişim kurma ve yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-10 | Çevresinde sık olarak kullanılan yabancı kelimelerin Türkçe karşılıklarını açıklayabilir |
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-8 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile etkin iletişim kurma ve yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dil nedir? Dillerin doğuşu. Dil düşünce bağlantısı. Dil kültür bağlantısı. Dil toplum bağlantısı. Dünya dilleri ve Türkçe. Türk dilinin tarihçesi. Ses bilgisi. Türkçe kelimelerin ses özellikleri, vurgu, heceler. Yapı bilgisi. Yapım ekleri, Çekim ekleri. Kelime, anlam derecelerine göre kelimeler, Anlam ilişkilerine göre kelimeler yapı bakımından kelime çeşitleri. Kelime türleri. Bağlaç grubu, ünlem grubu, tekrarlar, fiilimsiler sayı grubu, birleşik fiiller. Cümle, cümlenin öğeleri, cümle çeşitleri.Yazım kuralları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dil nedir? Dillerin doğuşu | Anlatım, soru-cevap, tartışma. (Uzaktan Eğitim) |
2 | Dil düşünce bağlantısı, Dil kültür bağlantısı. Dil toplum bağlantısı | Anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
3 | Dünya dilleri ve Türkçe | Anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
4 | Türk Dilinin tarihçesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
5 | Ses bilgisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
6 | Türkçe kelimelerin ses özellikleri, vurgu, heceler | Anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
7 | Yapı bilgisi. Yapım ekleri. çekim ekleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yapı bilgisi. Yapım ekleri. çekim ekleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
10 | Kelime Türleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
11 | Kelime grupları, isim tamlaması,sıfat tamlaması, kısaltma grupları, ünvan grubu, edat grubu | Anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
12 | Bağlaç Grubu, ünlem grubu, tekrarlar, fiilimsiler, sayı grubu, birleşik fiiller | Anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
13 | Cümle, A- Cümlenin Öğeleri B- Cümle Çeşitleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
14 | Noktalama İşaretleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
15 | Yazım Kuralları | Anlatım, soru-cevap, tartışma(Uzaktan Eğitim) |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Türk Dili ve Kompozisyon, Kazım Yetiş, Kemal Yavuz, Necat Birinci, Beşir Kitabevi, İstanbul, 2007. | |
2 | Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Ali Yakıcı, Mustafa Yüzel, Mehmet Doğan, Savaş Yelok, Gazi Kitabevi, Ankara, 2011. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 71 |