|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ASLIHAN UZUN (akaratepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BAHAR TUBA FINDIK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bilimin diğer birçok alanıyla ve insanın uğraştığı birçok alanla ilgisi olan kimya dersinin öğrencilere teorik olarak kavratılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Madde ve özelliklerini açıklayabilir |
PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Atomun yapısı yardımıyla periyodik cetveli ve sistematiğini açıklayabilir |
PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Atomların elektron düzenlerine bağlı olarak kimyasal bağları açıklayabilir |
PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kimyasal reaksiyonları ve hesaplamalarını kavrar ve uygular |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Gazlar, sıvılar ve katıların ayırt edebilme özelliklerini açıklayabilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Çözeltilerin kaynama ve donma noktaları, buhar basıncı gibi özelliklerini açıklayabilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Reaksiyon hızı ifadesini açıklayabilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Kimyasal Denge ve Kinetik konuları yardımıyla reaksiyon oluşumlarını değerlendirebilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çözeltiler ve fiziksel özellikleri, kimyasal kinetik, kimyasal dengenin ilkeleri, asitler ve bazlar, asit-baz ve çözünürlük dengeleri, istemli değişme, entropi ve serbest enerji, elektrokimya, organik kimya, termodinamiğe giriş. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtılması, Çözelti hazırlama | Anlatım soru-cevap, tartışma |
2 | Çözelti hazırlama (Yüzde çözelti) | Anlatım soru-cevap, tartışma |
3 | Çözelti hazırlama (Molar çözelti) | Anlatım soru-cevap, tartışma |
4 | Çözelti hazırlama (Normal çözelti) | Anlatım soru-cevap, tartışma |
5 | Çözelti hazırlama (ppm ve ppb çözeltiler) | Anlatım soru-cevap, tartışma |
6 | Ayırma işlemleri (Süzme) | Anlatım soru-cevap, tartışma |
7 | Ayırma işlemleri (Çöktürme) | Anlatım soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ayırma işlemleri (Santrifüjleme) | Anlatım soru-cevap, tartışma |
10 | Asitler ve bazlar (Özellikleri) | Anlatım soru-cevap, tartışma |
11 | Asitler ve bazlar (Kuvvetlilikleri) | Anlatım soru-cevap, tartışma |
12 | Asitler ve bazlar (pH ve pOH) | Anlatım soru-cevap, tartışma |
13 | Asitler ve bazlar (pH ve pOH) | Anlatım soru-cevap, tartışma |
14 | Asitler ve bazlar (İndikatörler) | Anlatım soru-cevap, tartışma |
15 | Asitler ve bazlar (Tampon çözeltiler) | Anlatım soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Erik, E., Sarıkaya, Y., 2009. Temel Üniversite Kimyası, Gazi Kitabevi, Ankara | |
2 | Saraç, A.S., Soydan, B., 2004. Genel Üniversite Kimyası ve Modern Uygulamaları, Alfa Basım ve Yayım Dağıtım, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 5 | 5 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |