|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ASLIHAN UZUN (akaratepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BAHAR TUBA FINDIK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı kimyanın temel konularını öğrenerek, branşına uygulayabilme becerisini kazanmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Madde ve özelliklerini açıklayabilir |
PÇ-7 Malzemelerin yapısı, özellikleri, işlenmesi ve performansına yönelik mühendislik ilkelerini kavrayarak, edindiği bilgileri birleştirme yeteneğini malzeme ile süreç seçimi ve tasarım problemlerine uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Atomun yapısı yardımıyla periyodik cetveli ve sistematiğini açıklayabilir |
PÇ-7 Malzemelerin yapısı, özellikleri, işlenmesi ve performansına yönelik mühendislik ilkelerini kavrayarak, edindiği bilgileri birleştirme yeteneğini malzeme ile süreç seçimi ve tasarım problemlerine uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Atomların elektron düzenlerine bağlı olarak kimyasal bağları açıklayabilir |
PÇ-7 Malzemelerin yapısı, özellikleri, işlenmesi ve performansına yönelik mühendislik ilkelerini kavrayarak, edindiği bilgileri birleştirme yeteneğini malzeme ile süreç seçimi ve tasarım problemlerine uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Kimyasal reaksiyonları ve hesaplamalarını kavrar ve uygular |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini edinerek Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kuramsal ve uygulamalı çözümler üretir. PÇ-7 Malzemelerin yapısı, özellikleri, işlenmesi ve performansına yönelik mühendislik ilkelerini kavrayarak, edindiği bilgileri birleştirme yeteneğini malzeme ile süreç seçimi ve tasarım problemlerine uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Gazlar, sıvılar ve katıların ayırt edebilme özelliklerini açıklayabilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini edinerek Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kuramsal ve uygulamalı çözümler üretir. PÇ-7 Malzemelerin yapısı, özellikleri, işlenmesi ve performansına yönelik mühendislik ilkelerini kavrayarak, edindiği bilgileri birleştirme yeteneğini malzeme ile süreç seçimi ve tasarım problemlerine uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Çözeltilerin kaynama ve donma noktaları, buhar basıncı gibi özelliklerini açıklayabilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini edinerek Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kuramsal ve uygulamalı çözümler üretir. PÇ-7 Malzemelerin yapısı, özellikleri, işlenmesi ve performansına yönelik mühendislik ilkelerini kavrayarak, edindiği bilgileri birleştirme yeteneğini malzeme ile süreç seçimi ve tasarım problemlerine uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-7 | Reaksiyon hızı ifadesini açıklayabilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini edinerek Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kuramsal ve uygulamalı çözümler üretir. PÇ-7 Malzemelerin yapısı, özellikleri, işlenmesi ve performansına yönelik mühendislik ilkelerini kavrayarak, edindiği bilgileri birleştirme yeteneğini malzeme ile süreç seçimi ve tasarım problemlerine uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-8 | Kimyasal Denge ve Kinetik konuları yardımıyla reaksiyon oluşumlarını değerlendirebilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini edinerek Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kuramsal ve uygulamalı çözümler üretir. PÇ-7 Malzemelerin yapısı, özellikleri, işlenmesi ve performansına yönelik mühendislik ilkelerini kavrayarak, edindiği bilgileri birleştirme yeteneğini malzeme ile süreç seçimi ve tasarım problemlerine uygular. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Çözeltiler ve fiziksel özellikleri, kimyasal kinetik, kimyasal dengenin ilkeleri, asitler ve bazlar, asit-baz ve çözünürlük dengeleri, istemli değişme, entropi ve serbest enerji, elektrokimya, organik kimya, termodinamiğe giriş yapılarak öğretilecektir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Çözeltiler ve özellikleri | Anlatım soru-cevap, tartışma |
| 2 | Kimyasal kinetik | Anlatım soru-cevap, tartışma |
| 3 | Kimyasal denge | Anlatım soru-cevap, tartışma |
| 4 | İyonik denge: Asitler-bazlar, tamponlar ve titrasyon eğrileri | Anlatım soru-cevap, tartışma |
| 5 | Entropi ve serbest enerji | Anlatım soru-cevap, tartışma |
| 6 | Yükseltgenme-indirgenme reaksiyonları | Anlatım soru-cevap, tartışma |
| 7 | Elektrokimya | Anlatım soru-cevap, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bazı metaller, ametaller ve yarı metaller | Anlatım soru-cevap, tartışma |
| 10 | Koordinasyon bileşikleri | Anlatım soru-cevap, tartışma |
| 11 | Çekirdek kimyası | Anlatım soru-cevap, tartışma |
| 12 | Organik kimya | Anlatım soru-cevap, tartışma |
| 13 | Polimer kimyası ve polimerik malzemeler | Anlatım soru-cevap, tartışma |
| 14 | Biyokimya | Anlatım soru-cevap, tartışma |
| 15 | Çözelti hazırlama, asitler ve bazlar | Anlatım soru-cevap, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Erik, E., Sarıkaya, Y., 2009. Temel Üniversite Kimyası, Gazi Kitabevi, Ankara | |
| 2 | Saraç, A.S., Soydan, B., 2004. Genel Üniversite Kimyası ve Modern Uygulamaları, Alfa Basım ve Yayım Dağıtım, İstanbul. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Tahta, Bilgisayar, Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 151 | ||