|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BURCU ÖZER (burcuozer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ÖZLEM KILINÇER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Piyanoyu teknik özellikleri ile tanıtabilmek, oturuş,duruş, el ve kol konumlarının doğru olarak kullanılmasını sağlayabilmek,etüt çalışmaları yaparak piyanosunu ilerletebilmeyi amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Piyano yazı sistemini öğrenebilir. |
PÇ-5 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Temel piyano çalma teknikleri öğrenebilir. |
PÇ-5 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Verilen repertuvarı teknik ve müzikal olarak yorumlayabilir. |
PÇ-5 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | zıt grubu ve paralel dizi ile beş parmak çalışmasını öğrenebilir |
PÇ-3 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. PÇ-5 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | staccato ve legato tekniği ile deşifre çalışmaları yapabilir |
PÇ-3 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. PÇ-5 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Piyano karşısında oturuş, duruş kurallarını öğrenebilme, piyano klavyesi üzerinde doğru el pozisyonunu uygulayabilme, piyano nota yazı sistemini kavrayabilme, temel piyano çalma tekniklerini öğrenebilme ve eser üzerinde uygulayabilmek. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders hakkında genel bilgi | Anlatma, Bireysel Çalışma |
2 | Piyanonun Tanınması | Anlatma, Bireysel Çalışma |
3 | Oturuş, Duruş Pozisyonları | Anlatma, Bireysel Çalışma |
4 | El ve Tutuş Pozisyonları | Anlatma, Bireysel Çalışma |
5 | Sol Anahtarının öğrenilmesi | Anlatma, Bireysel Çalışma |
6 | Fa Anahtarının Öğrenilmesi | Anlatma, Bireysel Çalışma |
7 | Parmak Numaralarının Öğretilmesi | Anlatma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Legato ve Non Legato'nun öğretilmesi | Anlatma, Bireysel Çalışma |
10 | Düzeye uygun eser çalışması | Anlatma, Bireysel Çalışma |
11 | Düzeye uygun eser çalışması | Anlatma, Bireysel Çalışma |
12 | Düzeye uygun eser çalışması | Anlatma, Bireysel Çalışma |
13 | Nüanslara yönelik çalışma | Anlatma, Bireysel Çalışma |
14 | Eserin Parmak Numaralarının çözülmesi | Anlatma, Bireysel Çalışma |
15 | Eser Çalışması | Anlatma, Bireysel Çalışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Johann Sebastian BACH (Menuet, Küçük Prelüd | |
2 | Schumann (Gençlik Albümü) | |
3 | Burkard Piyano Metodu | |
4 | Erdal Tuğcular (Türkünün Rengi) | |
5 | Richard Krentzlin (Der Junge Pianist) | |
6 | Gül Çimen-Nevhiz Ercan (Piyano Albümü) | |
7 | Suzuki (Piano School Volume 1) | |
8 | Czerny Op. 599 etüt kitabı | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Piyano Metodları, Etüt Kitapları, Piyano |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
3.Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
4.Sunum | 6 | 1 | 0 |
5.Rapor | 0 | 0 | 0 |
6.Seminer | 8 | 1 | 0 |
7.Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
8.Dönem Ödevi | 0 | 0 | 0 |
9.Proje | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 4 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 1 | 3 |
c) Performans Ödevi | 3 | 1 | 3 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | 0 | 0 | |
0 | 0 | 0 | |
Toplam İş Yükü | 61 |