|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ASLI SELMANPAKOĞLU (asliselmanpakoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEVDA TOKER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İnsan sesini oluşturan unsurları söyleyebilir, sesi doğru kullanabilir, diyafram nefesini doğru kullanabilir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci, sesi doğru kullanabilir |
PÇ-5 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Öğrenci ses tekniğine uygun seslendirme yapar. |
PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Öğrenci müzik korolarına eşlik eder |
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ses Eğitimi ile ilgili konular | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Nefes, Diyafram Nefesi | Anlatma Yöntemi, Soru cevap |
2 | Nefes Çalışmaları | Grup Çalışması |
3 | Vücut Yumuşaklığı ve Rahatlığı | Grup Çalışması |
4 | Toplu Ses Eğitimi | Grup Çalışması |
5 | Ses Çalışması | Grup Çalışması |
6 | Ses Çalışması | Anlatma Yöntemi |
7 | Ses Çalışması | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tek seslilik | Anlatma Yöntemi |
10 | Çok seslilik | Anlatma Yöntemi |
11 | Seslendirme kavramları ve teknikleri | Anlatma Yöntemi,Grup Çalışması |
12 | Koro Yönetiminin Kuralları | Anlatma Yöntemi,Grup Çalışması |
13 | Koro Yönetiminin Kuralları | Anlatma Yöntemi,Grup Çalışması |
14 | Tek Sesli Koro Çalışması | Anlatma Yöntemi,Grup Çalışması |
15 | Çok Sesli Koro Çalışması | Anlatma Yöntemi,Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Saip Egüz, Toplu Ses Eğitimi 1 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, Nota tahtası, Projeksion |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
3.Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
4.Sunum | 0 | 0 | 0 |
5.Rapor | 0 | 0 | 0 |
6.Seminer | 0 | 0 | 0 |
7.Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
8.Dönem Ödevi | 0 | 0 | 0 |
9.Proje | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 4 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 1 | 3 |
c) Performans Ödevi | 3 | 1 | 3 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | 0 | 0 | |
0 | 0 | 0 | |
Toplam İş Yükü | 61 |