|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ASLI SELMANPAKOĞLU (asliselmanpakoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEVDA TOKER, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| İnsan sesini oluşturan unsurları söyleyebilir, sesi doğru kullanabilir, diyafram nefesini doğru kullanabilir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenci, sesi doğru kullanabilir |
PÇ-5 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Öğrenci ses tekniğine uygun seslendirme yapar. |
PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Öğrenci müzik korolarına eşlik eder |
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. |
Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ses Eğitimi ile ilgili konular | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Nefes, Diyafram Nefesi | Anlatma Yöntemi, Soru cevap |
| 2 | Nefes Çalışmaları | Grup Çalışması |
| 3 | Vücut Yumuşaklığı ve Rahatlığı | Grup Çalışması |
| 4 | Toplu Ses Eğitimi | Grup Çalışması |
| 5 | Ses Çalışması | Grup Çalışması |
| 6 | Ses Çalışması | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Ses Çalışması | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Tek seslilik | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Çok seslilik | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Seslendirme kavramları ve teknikleri | Anlatma Yöntemi,Grup Çalışması |
| 12 | Koro Yönetiminin Kuralları | Anlatma Yöntemi,Grup Çalışması |
| 13 | Koro Yönetiminin Kuralları | Anlatma Yöntemi,Grup Çalışması |
| 14 | Tek Sesli Koro Çalışması | Anlatma Yöntemi,Grup Çalışması |
| 15 | Çok Sesli Koro Çalışması | Anlatma Yöntemi,Grup Çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Saip Egüz, Toplu Ses Eğitimi 1 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı, Nota tahtası, Projeksion | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
| 3.Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| 4.Sunum | 0 | 0 | 0 |
| 5.Rapor | 0 | 0 | 0 |
| 6.Seminer | 0 | 0 | 0 |
| 7.Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| 8.Dönem Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| 9.Proje | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 4 | 8 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 1 | 3 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 1 | 3 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | 0 | 0 | |
| 0 | 0 | 0 | |
| Toplam İş Yükü | 61 | ||